Ingeklemt in de mini bus - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Ingeklemt in de mini bus - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Ingeklemt in de mini bus

Blijf op de hoogte en volg Janet

23 Augustus 2014 | Thailand, Ayutthaya

Bangkok is leuk maar er is zoveel meer te zien in dit grote land. De eerst volgende stad is Ayuthaya. Het busstation is uiteraard weer km ver van onze guasthouse dus eerst met een taxi op pad. Voor de kenners we moeten de bus gaan zoeken op Victory Monument dat is wel even wat anders dan het meest drukke chaotische rontonde in Nederland. Maar natuurlijk lukt dit ons. In de mini van zit ik tegen de ruit geplakt met mijn rugzak tussen mijn benen en die van Alieda er nog even bovenop. Alieda blijft 7 weken in Thailand en heeft ongelooflijk veel bagage bij zich. Zo zitten we dus ruim 3 uurtjes ingeklemt op weg naar Ayutthaya vervelend langzaam in de vrijdagavond file waarin het maar niet op schiet. Volgende keer absoluut weer met een gewone grote bus! Alieda gaat voor het eerst backpacken en had bedacht met de minivan te gaan. Ik was 2 dagen aan het uitzoeken om per boot vanaf Bangkok naar Ayutthaya te gaan maar het is mij niet gelukt dit kon alleen maar in 1 dag pakket en veel te duur, dat werd hem dus niet.
We komen al laat aan en na zo ongeveer 6 kamers te hebben bekeken zitten we voor een erg voordelige prijsje in een leuke tent. Vandaag hebben ik een fiets gehuurd om de oudste hoofdstad van Siam wat dus nu Bangkok is geworden te bekijken. De tempels liggen km ver uit elkaar en de plattegrond is een drama maar uiteindelijk veel gezien. Boerenbruin geworden en lichtelijk zadelpijn en aan het einde van de fietstocht een nat pak van de regen of te wel de enorme zweetlaag is van mijn lichaam geblust. En morgen vroeg met de bus op pad naar de volgende stad.

  • 23 Augustus 2014 - 20:49

    Klunegoor:

    Hoi Janet
    Dat is wat anders dan een midweek Winterberg wat wij hebben gedaan.Veel plezier en we lezen jou verhalen weer met plezier

  • 25 Augustus 2014 - 23:25

    Wilma De Heer-brummelman:

    Maar net thuis en alweer een mooie reis!!! Veel plezier daar en ik lees graag de mooie verslagen. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Thailand land van de glimlach

Hallo, blijkbaar is mijn eerste verslag niet goed opgeslagen en daardoor niet op mijn blog terrecht gekomen. Maar ik zit dus nu in Thailand. Ik heb dit op het laatste moment beslist. Het overkwam mij een beetje want ineens had 2 maanden vakantie doordat ik boventallig (overbodig) ben geworden op mijn werk. En dan kan ik zeker 2 dingen doen thuis blijven of op het laatste moment een reisboeken nu ik nog weg kan, en nog niet onder het juk van het UWV zit. De laatste optie heb ik dus gedaan. Langer dan binnen de visum tijd van 30 dagen was wel mogelijk maar veel te omslachtig. Hierover heb ik contact gehad met de Thiaase ambassade in Den Haag maar ik moest 2x op en neer reizen naar Den Haag want per aangetekende post opsturen ging hen op korte termijn niet lukken. Vandaar dat ik binnen de 30 dagen terug ben. Ik heb voor Thailand gekozen omdat het makkelijk reizen is. Een mooi en schoon land en heerlijk eten en ook nog eens fantastische droom stranden, bergen en veel te zien. De tweemaal dat ik er eerder ben geweest was beide malen omdat ik landde op Bangkok om over land 1 x naar Laos te reizen en enkele jaren later om over land naar Cambodja te reizen. Dus nu ga ik Thailand maar eens echt ontdekken. Omdat alles zo kort dag door mij bedacht is heb ik mij voor mijn gevoel slecht voorbereid. Een goedkope en zowaar een rechtstreekse vlucht met China arilines een Lonely Planet 12 kg in mijn rugzak en daar ga ik het mee doen. De vlucht van 12 uurtjes is mij reuze meegevallen op het laatst kreeg ik wat last van mijn zitvlees maar toen was het nog maar 1,5 uur zitten en dat is dik te overzien. Het is hier dan ook 5 uur vroeger dan in Nederland. De luchtvochtigheid is enorm en het is er behoorlijk warm.

Recente Reisverslagen:

14 September 2014

Terug in Bangkok

10 September 2014

Werelds eiland en studie

05 September 2014

Eiland hoppen

01 September 2014

Leuke mensen ontmoet en veel leuke dingen doen

29 Augustus 2014

Hoeveel toiletten heeft Chiang Mai.....
Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 217769

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: