Is dit het einde van de wereld...... - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Is dit het einde van de wereld...... - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Is dit het einde van de wereld......

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

14 December 2010 | Zuid-Afrika, Bergville

Hallo allemaal,

Ik heb een geweldige tijd in Swaziland gehad waar ik 3 nachtten in Ezulwini heb doorgebracht en daar veel in de bergen heb gekleuterd. Ongeloof

Drakenberg
Hallo weer het heeft even geduurd want ik zat op een prachtplek Amfietheather Backpackers dicht bij Bergville. Ik ging ervan uit dat ik niet in een dag van Kosi Bay naar Bergville zou kunnen reizen en ging ervan uit dat ik zou overnachtten in Pietermaritzberg maar ik kwam daar al aan om 11.00 uur dat mocht ook wel want ik was om 06.00 uur vertrokken met de bus om direct naar Durban te reizen. Aangekomen in PieterMB trok me deze plaats helemaal niet en ben gelijk doorgereisd naar Berville. Dat viel niet helemaal mee maar uiteindelijk ben ik op de plaats van bestemming gekomen. Een geweldige BP plek. De volgdendag gelijk een trekkig gedaan naar het ampfitheather maar helaas het was er enorm bewolkt en we konden het theather niet zien. Dit is in een reservaat dicht bij de grens van Lesotho in Freestate. De avond heb ik in de bar doorgebracht in de hot tube wat een luxe en de barmedewerkster bracht de drankjes en verzorgde de muziek die wij leuk vonden. Het was een geweldige avond. De volgede dag heb ik lekker rond gehangen en veel gewandeld in de omgeving samen met andere backpackers waarvan er enkelen ook echt met het openbaar vervoer reizen. Dit geeft soms wel wat discussie zoals in PieterMB want ik had er net de bus gemist en dan moet je wachtten tot de volgende bus vol zit voordat ze vertekken. Ik had me al helmaal ingericht met rugzak enz. Tot op het laatste moment iemand mijn rugzak eruit gooid nder het mom dat ze zelf meer ruimte nodig heeft nou ik moest nog maar een bus later nemen. Ja dat moet je van goede huize komen wil je dat bij mij voor elkaar krijgen. Al met al een hele discussie en een hele stoelendans van mensen in de bus en toen zat iedereen toch redelijk met zijn spullen op een plekje. Ik had wel een echt dikke mama in mijn nek zitten die natuurlijk ook de hele tijd zat te eten, maar dat mag de pret niet drukken. De limit van die dag was 24 personen in een minibus. Je kon amper nog naar buiten kijken maar als je een plekje hebt dan is het redelijk vol te houden.

• 14 December 2010 - 15:44

Annie:

geweldig wat je allemaal beleefd ik begin gewoon jaloers te worden. Ik kan mij zo voorstellen hoe jij je plekkie weer op eist in de bus, moet je een ter hogt voor zijn. Janet geniet nog van de korte tijd die nog over is.p.s. ik zal het recept van de kip wel niet van je krijgen he? groetjesvan uit een wit Eefde. ma

• 14 December 2010 - 15:50

Ilona:

hoi Janet, wat tof dat ik steeds je berichten krijg. Ik ga straks de tijd nemen om ze allemaal door te lezen. Want ik had eerst geen internet hier. Jij bent nog steeds reislustig hahaha goed om te lezen,me too. Als je eenmaal reislust hebt gaat het denk ik nooit weg. Ik zit in carribiean samen met mijn vriend. ik zal je later meer reacties geven want dan ga ik alles lezen. veel plezier en ooo zuid afrika zal je vast genoeg dansen en goede muziek horen. liefs (ilona/ india/ chandra je weet toch!!! ;-) Mahan air hahahahh

• 24 December 2010 - 14:16

Annie:

Heel fijne Kerstdagen gewenst van uit een wit steeds meer wit en koud Eefde. groetjes ma en Bennie.