afzien in de bergen - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Janet Hogt - WaarBenJij.nu afzien in de bergen - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

afzien in de bergen

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

20 December 2010 | Zuid-Afrika, Coffee Bay

Hallo allemaal,
Weer bedankt voor de reacties die vooral over de geweldige kip ging in Lesotho. Nou ook de laatste dag was het weer een behoorlijke ervaring in Lesotho. Met alle geluk van de wereld had ik de enige bus van die dag gehaald. Ik was s'morgens om 06.00 uur vertrokken en werd ergens onderweg langs de weg gedropt om op de volgende bus te wachtten. Dit bleek dan ook de enige te zijn die naar Coatisch Nek ging. De bergen waren enorm en na elke bocht ging het nog verder omhoog. Het was uren in de eerste versnelling omhoog. Je wilt niet weten wat voor lucht erin die bus hing...in elk geval werd de koppeling behoorlijk misbruikt. Natuurlijk werkte er op het dashbord geen enkel lampje of wijzer met het gevolg dat er net zolang werd doorgereden tot de dieselolie op was. Gelukkig voor mij had ik eindelijk een plaspauze zoals zoveel anderen, dus de berm werd rijkelijk voorzien van urine. Nog een geluk de hele dag bijnba geen auto gezien en laat er dan toch nog een truck voorbij komen met wat jerrycans met diesel, met veel geknoei werd de bus bijgevuld en na veel problemen startte het gevaarte weer. Het was in dit geval een echte grote bus. Nha alle uren kwam ik dan eindelijk bijna bij de grens aan. Met een taxi die uiteraard volgepropt werd op weg naar de grenspost. Ook weer ergens aan een zandweg in de bergen. Na vele vragen en wat verkeerde stempels had ik Lesotho verlaten. Voor de grens van Zuid Afrika werd het vuur me wel behoorlijk aan de schenen gelgd want mijn visa was 2 dagen daarna verlopen. En echt hoor overmorgen vlieg ik naar Nederland, gelukkig mocht ik dan voor die 2 dagen toch nog ZA in, en werd er niet naar mijn vliegtickets gevraagd. Oef.....Ja en daar sta je dan weer in de bergen op een zandweggetje hoe kom ik nu weer bij een busstation. Wat onderhandelen met de gastten die er stonden met een auto en ja, ik had weer een lift versierd naar de volgende stad. Maar voordat ik op het busstation stond was er al bijna 2 uur verstreken, op de kaart leek het maar een klein stukje reizen maar het schiet ntuurlijk weer niet op in de bergen en ook hier was de weg in ZA niet verhard. Op het busstation weer een busje gescoord en uiteindelijk kwam ik niet verder dan Kokstad. De laatste bus was al vertrokken richting Cofee Bay. Ai gelukkig toch nog een hotel gescoord langs de snelweg en daar de schone witte lakens behoorlijk smerig achtergelaten. Er werd me van alle kanten verteld dat de volgende dag de bus echt bij het benzienestation zou stoppen. Maar de volgende morgen was het antwoord echt heel anders. Hier stoppen echt geen bussen hoor mevrouw daarvoor moet je 30 km terug naar Kokstad. Toen maar een lift geregeld Henry heeft me 150 km mee genomen en hij kende alle oude bands uit Nederland en bleek een enorme fan van de Golden Earing te zijn. Uiteindelijk toch in Coffe Bay aangekomen. Moest ik de schoenen uit doen en voorzichtig via de rivier naar de overkant waden en vooral niet vallen met die rugzak op mijn rug. In Coffee Bay was het mogelijk om surfles te krijgen maar helaas zat de lijst al vol. Dus besloten om de volgende dag met een klein groepje naar de Holl in de Wall te lopen. Nou dat hebben we geweten 8 km steile berg op en steile berg af langs de kust en het was warm. Voor de terug weg hebben we dan toch maar een lift geregeld wat een vreselijk geluk, we waren allemaal hand tam want fhet was toch wel behoorlijk afzien. En dat terwijl de nachtten in Coffee Bay al erg kort waren want Coffee Check the please to be was een echt feest hostel waar het bere gezellig was het ete4n super en de muziek tot in de kleine uurtjes goed. Vele backpackers die ik al in ZA had ontmoet zag ik daar weer terug dus het was een super gezellige happening. Vanuit Coffee Bay ben ik naar Chinsta gereisd dit ligt op ongevee4r 40 km boven East Londen en daarna ben ik naar Hogback gegaan zo'n 400 km in het binnenland. Een prachtig gebied waar de schrijver van Lord of the Rings heeft gewoond. Ik kan me voorstellen dat hij in dit gebied de nodige inspiratie heeft opgedaan want de omgeving is sprookjes achtig fantastisch. Ik heb daar een volle dag in de bergen gewandeld en ben af en toe behoorlijk via mijn kont de steile bergen afgegleden, maar gelukkig zit er nog wel wat vlees op en had ik nergens last van ha ha.
Tot een volgend verslag Groetjes Janet

  • 20 December 2010 - 21:46

    Olaf:

    Het is een genot om jouw belevenissen te lezen. We kijken uit naar jouw terugkomst!

  • 20 December 2010 - 22:31

    Annie:

    super Janet een genot om je verhalen te lezen. Net als Olaf kijk ook ik uit naar je verhalen en foto''s.
    groetjes mams.

  • 20 December 2010 - 23:35

    The Danish Viking:

    Yes it is nice to read about your experiences, but as you know works google translator not so well from Dutch to Danish.
    I am looking forward to see photos and hear stories from your trip when we meet again.
    Be careful down there in south africa.
    xxx Anders ;-)

  • 21 December 2010 - 09:17

    Klunegoor:

    jij hebt wel een goede conditie zeg. Ook al zit er nog wel wat vlees op je kont zoals je zelf zegt. Dat valt toch wel mee. Wat een prachtig verhaal weer. Geniet de laatste paar weken. Ook van het weer, want het is hier berekoud en er ligt veel sneeuw
    groetjes van ons allemaal

  • 21 December 2010 - 19:18

    Harry:

    mazzelaar en wij maar kou lyden maar geniet nog maar lekker van de zon want je bent zo weer hier in de kou hihi ik hoor je nu al klagen grtn uut de vinkenbuurte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Coffee Bay

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 217856

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: