Shalom - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Shalom - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Shalom

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

22 April 2011 | Israel, Jeruzalem

Ha, het lukt mij nu eindelijk om het eerste verslag te schrijven, alleen al om de letters van Hebreeuw op voor ons gewoon alfabet te krijgen is een gedoe als je niet weet hoe dat werkt. De overstap in Boekarest verliep prima natuurlijk snapten ze er niets van dat er maar 5 mensen transit overstapten naar Tel Aviv en werden we van het kastje naar de muur gestuurd terwijl iedereen de tickets had gezien. Een geweldig saai vliegveld ondanks dat het gebouw behoorlijk nieuw is is de landingsbaan in zeer slechte staat. Mijn buurman in het vliegtuig kon mij vertellen dat er gebieden in Roemenie zijn die ongeveer 150 jaar terug in de tijd gaan ai dat is dus ook EU.... Ik had verwacht dat er in Tel Aviv wel de nodige vragen zouden worden gesteld en dat ik een vette Israel stempel in mijn paspoort zou krijgen maar gelukkig niets geen vragen en een stempel op een los vel papier. Het is nu Pasen en hier is het vakantie en bij aankomst was het bijna muisstil in de stad. De volgende dag zijn we op de scooter door de stad gecrost lekker met korte broek en hempje over de boulevard rijden en naar Jaffa geweest. Mooie oude stad die vast gebouwd zit aan Tel Aviv de afstanden zijn kort maar het verkeer is hier een drama. Ze gunnen elkaar niets en bij het minst geringste hangen ze al op de claxon links en rechts inhalen racen naar het volgende verkeerslicht en weer stilstaan. De volgende dag moest iedereen werken en ben ik op de mountanbike de stad ingeweest de flat is in Ramat Gan een buitenwijk van Tel Aviv en naar de stad is maar 5 km. Dus fietsen op de snelweg want fietspaden kennen ze hier niet. Door oranje fietsen laat ik wel want bij oranje probeerde ik dat de eerste keer nog als een echte Hollander, maar dat staat hier gelijk aan zelfmoord. Ook fietsen op de snelweg en tussen de files door leerde ik supersnel en de smaakt van brutaaltje in het drukke verkeer had ik snel te pakken. Ik heb een hele dag rondgefietst en veel gezien. Geldpinnen gaat in een moderne stad als Tel Aviv is nog niet zo gemakkelijk en bijna geen mens kon mij uitleggen waar een pinautomaat te3 vinden was zelfs toen ik het vroeg en bijna naast een automaat stond wist de beste man niet waar er een te vinden was. De controle is enorm winkels ga je binnen via poortjes en dan nog tas controle. Auto's worden geconroleerd voordat je de parkeergarage in kunt. Ook ben ik al in Jerusalem geweest het was met Pasen dus superdruk zo druk dat het me niet lukt om een briefje in de klaagmuur te stoppen. Het uitzicht vanaf de Olijfberg was fantastisch en het weer werkte prima mee. De sfeer was me iets te religieus en helaas kon ik alleen de Isrealische kant bezoeken vanaf de bergen kun je de enorme muur die de Westbank scheid van Israel goed zien.
Morgen gaan we met de huurauto op pad naar Masada en dobberen in de Dodezee en aansluitend een heel weekend feesten in de Woestijn dicht bij Eilat. Alle dagen zijn vol gepland en volgens mij ga ik in 2 weken erg veel zien van dit vreemde land maar wel leuke land met een zeer aparte bevolking.
Groeten Janet

  • 22 April 2011 - 18:45

    Familie Klunegoor:

    Alweer veel gezien,Geniet ervan. Wij genieten van het mooie weer.
    groetjes

  • 23 April 2011 - 05:18

    Peet:

    heyy meis klinkt goed allemaal maare wij zitten ook in een korte broek en hempie hoor ..
    Have fun en geniet .
    knuf Peet

  • 23 April 2011 - 05:53

    Olaf:

    Hoi levensgenieter! Ik heb nog aan je zitten te denken wanneer je die kant op ging, maar je was al weg.. Jij vermaakt je wel weer lees ik, super mooi om zo wat van de wereld te zien. Blijft een hele ervaring dat midden oosten. Heel veel plezier.

    Liefs Olaf

  • 23 April 2011 - 14:22

    Annie:

    Hoi, Janet wat goed dat je weer zoveel ziet en geniet. En dat je brutaal bent in verkeer ligt je wel.
    Ik ga water geven bij jouw er is nu geen sneeuw maar alwel 3 dagen van 27 graden boven nul giesteren was Nederland het warmste land van Europa Nou de groetjes vanuit een warm Eefde. Doei. ps gefeliciteerd met je broer Harry.

  • 24 April 2011 - 08:03

    Harry En Alet:

    bedankt voor de felicitatie geniet er van grtn

  • 24 April 2011 - 14:11

    Janneke:

    Hai Janet!
    Je bent alweer vertrokken!
    Heeeeel veeeel plezier!

    xxxxxxx

  • 24 April 2011 - 14:11

    Janneke:

    Hai Janet!
    Je bent alweer vertrokken!
    Heeeeel veeeel plezier!

    xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 217836

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: