Kris kras door het midden en noorden - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Kris kras door het midden en noorden - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Kris kras door het midden en noorden

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

30 December 2011 | Sri Lanka, Dambulla

Momenteel reis ik nogal ongestructureerd rond. Na Dambulla wat echt een stad van niets is, er is een drukke doorgaande weg naar Kandy en dat was het haast wel. Als je hier een keer hard China roept dan dondert in de winkels alles op de grond. Het stikt er van de bling bling plastic spullen en de kleding is nu ook niet van die kwaliteit waar je trots op kunt zijn. Maar oke als je er genoegen mee neemt is de keuze ernorm. In Dambulla was de kettinkjes verkoper voor 500% verliefd op mij alleen ik niet op hem. Zelfs mijn naam wist hij niet eens. Uiteindelijk ging het weer om een mogelijkheid om naar Nederland te kunnen. De beste gozer had zo weinig indruk op mij gemaakt zodat ik hem de volgende dag bij terugkomst op het busstation straal voorbij liep en dat terwijl hij daar 4 uur op mij had staan wachtten, de pipo. Ik mocht zelfs met zijn mobiel bellen en daardoor had hij heel fijn het nummer van mijn moeder die hij de volgende dat nog maar eens heeft gebeld met de vraag of ze naar Sri Lanka kon komen. En zo heb je de paniek al gauw veroorzaakt. In ieder geval hij moest huilen toen ik vertrok naar Kandy en ik dacht zelf hoe kom ik zo gauw mogelijk van hem af. Moet zeggen het was wel heel gezellig met zijn vrienden aan de Arrak 33,5% erg sterk spul, wat mij na 2 kleine glaasjes al naar mijn hoofd steeg en daarna zijn we s'nachts gaan zwemmen in het meer. Probleem was alleen dat ook zijn vrienden zoveel hadden gedronken dat we bijna met de tuktuk en al in het water belanden de chauffeur was een gevaar op de weg en ik was dan ook blij dat ik op mijn adresje was. Officieel drinken boedistten niet dus toen we langs een boedhabeeld reden vroeg ik of boeddha al sliep zodat ze konden drinken en ze riepen allen inkoor Boeddha sleeps allready ha ha ha grappig. Bij aankosmt in Kandy was helaas mijn eerste adres the Old Empire Hotel volgeboekt maar het mannetje wist een heel goed alternatief voor 1500 roepie. Dus moest ik even wachtten op de gratis tuktuk die mij er heen zou brengen en het was maar 500m. Ik stond in de deuringang met iemand anders te onderhandelen over een andere kamer, kregen deze haantjes een partij ruzie wie dit kippetje een kamer aan zou bieden. De heren gingen daar een party tekeer. Dus was ik dat heen en weer geschreeuw al gauw zat en wilde ik die 500m wel even lopen maar dat mocht niet ??? Waarop de koncurent zei dat het vast veel verder was dan 500m. Ik stond inmiddels al 30 min te wachtten en heb toen maar eens met de vuist op de tafel geslagen want ik wilde de 500m wel lopen. Het was net of de tuktuk man uit de lucht kwam vallen want daar was hij dan. De kamer van 700 roepie was perfect het eten goed en de mensen super vriendelijk een goede keuze ook al was het iets buiten het centrum. In Kandy was ik onder de indruk van de tempel met de tand van Boeddha een geweldige mooie tempel waar je helaas niet overal mocht fotograferen. Verder ben ik naar de Botanische tuin geweest die erg mooi was, maar ik zelf vond de vele hondekop vleermuizen die er waren veel intressanter. Op aanbevelen van de eingenaresse van mijn geasthouse ben ik met de trein naar Pinnewalla geweest. Om 09.00 uur zou de trein gaan, nou om die tijd ging net de ticket verkoop open. Dus daar zat ik dan in de trein wortel te schieten want hij ging pas om 10.40 uur. Mijn hele planning liep zo in het 100 want ik wilde s'middags eigenlijk met iemand naar Nuwara Elliya daar kwam niets van terrecht ik was pas om 17.00 uur met de bus terug. En om nou te zeggen dat het olifantenopvang zo geweldig was helaas nee dus super toeristisch. Ik ben blij dat ik inmiddels weg ben uit Kandy veel te druk en wat lopen er in Kandy veel toeristen rond met een cacharijnig smoeltje, gewoon ongelooflijk. Dan heb je hier nog veel toeristen die met een auto met chauffeur zich rond laten rijden zoals vandaag in Pollonaruwa. Dit is een van de 2 hele oude steden waarvan hier nog mooie resten zijn overgebelven. De luxe toerist wordt even uitgelaten kan hij wat foto's maken en hup naar de volgende tempel. Ik heb er de hele dag rond gelopen het was wel afzien maar dan ook de moeite waard en gelukkig geen blaren gescoord want de schoenen zijn nog niet echt ingelopen maar dat gaat met deze aktiviteiten wel snel lukken. Morgen ga ik ergens naar de oostkust en hoop ik een kamertje te vinden voor een paar dagen. Daarna is de vakantie voor de lokale bevolking voorbij zodat het niet meer zo druk is en ga ik als nog proberen met de trein door de theeplantages te kunnen deze was totaal volgeboekt. Daarna richting zuidkust en nog een heel deel in het midden van het land. O.a. Adams Peak en ik wil nog een wildpark bezoeken maar dat wordt waarschijnlijk het noorden en zo reis ik kris kras rond en de planning veranderd telkens.

  • 29 December 2011 - 14:16

    Ellen:

    He Janet, van harte. We drinken er wel 1 als je terugbent. Kom maar snel want het voelt voor mij ook al of je 3 maanden weg bent. gr. en een dikke kus voor je verjaardag natuurlijk

  • 29 December 2011 - 14:48

    Peter:

    Hey meis.
    Van harte he .
    Je treft het wel he eerst 3 kids ,man en nu ook een kettingverkoper mmmm hahahahahaha.

    Thx voor de kaart jij ook prettige jaar wisseling en nog veel plezier

  • 29 December 2011 - 14:58

    Peter:

    Oja wat vergeten.
    Je moeder Ellen en ik zijn de zolder al aan het leeg maken voor de kids ,man en moet die ketting verkoper er ook nu bij?
    Moeten er 3 wiegjes of tienerbedden of stabelbedden komen?
    Hooi is ook goed hoor en goedkoper.

    Gtz Je moeder ,Ellen en ik hahahahaha

  • 29 December 2011 - 15:40

    Klunegoor:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag

  • 29 December 2011 - 16:31

    Janneke:

    Alweer een sjankende kerel!? Je treft het wel weer, zoiets overkomt jou anders nooit...............................
    Je beleeft wel weer het een en ander daar! hahahaha Leuk om te lezen. En gefeliciteerd met je verjaardag! Dikke natte kus van mij xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 December 2011 - 18:10

    Moeders:

    Ik heb je al gefeliciteerd maar bij deze
    nogmaals ik drink er vanavond wel een paar.Laten ze mij nu maar bellen hoor ik begrijp het helemaal en kom echt niet naar Sri lanka voor hen. groetjes Ma en Bennie.
    .

  • 29 December 2011 - 19:15

    Harry En Alet:

    gefeliciteerd nog ff en sara in de tuin haha veel plezier nog doei

  • 30 December 2011 - 20:09

    Klunegoor:

    Ha Janet

    nou je maakt weer van alles mee. Maak die mannetjes daar niet allemaal van de wijs ha ha
    Je moeder is gelukkig weer gerustgesteld, toch slim van dat mannetje!
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een plezierige jaarwisseling en voortzetting van je reis.

    gr.a.p.

  • 31 December 2011 - 09:17

    Els:

    Hey Janet, een beetje veel laat maar nog van harte met je verjaardag!

    Lfs X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 217822

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: