Ontmoeten en afscheid nemen - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Ontmoeten en afscheid nemen - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Ontmoeten en afscheid nemen

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

02 Januari 2012 | Sri Lanka, Arugam Bay

Hallo allen, bedankt voor de reacties en felicitaties voor mijn 26 verjaardag!!
Allemaal een heel gezond en geweldig
2012 en laat het weer een jaar worden met
veel prachtige onmoetingen en ervaringen in de positieve zin. Ik heb in ieder geval een mooi afscheid van 2011 gehad, en ik hoop jullie ook.

Ik zit hier wel te behelpen met typen bij 2 kaarsen en geen letter aanduiding op het toetsenbord dus nu is het echt blind typen. Ik ben Kandy uit gevlucht omdat het er zo enorm druk was en volgens mij had ik ook wel veel gezien. Ben toen op de bus gestapt naar polonnaruwa de eerste en oudste stad van
dit land. Ik dacht dat ik alles in de oude stad wel kon lopen maar 3 km. Maar natuurlijk was het bijelkaar weer veel meer en het was ook nog eens bloedwarm. Een deel van het openlucht museum lag aan een zijde van de weg en dan moest ik die oversteken en nog een heel eind langs de weg lopen naar de ingang. Ik zag een verkoper over het hek klimmen en dat heb ik natuurlijk ook weer gedaan want ik vond het maar onzin om zo'n eind om te lopen. Na verloop van tijd komt er een mannetje om mijn toegangsbewijs zeuren maar deze kon ik niet vinden ojee....Maar deze vent liep in gewone kleding dus heb ik hem gezegd dat ik niet geloofde dat hij parkwachter was en liep ik gewoon door. Even later kwam er een politieagent en ja hoor moest ik mijn kaartje gaan zoeken, kreeg het dus wel even warm omdat ik die niet in mijn portemonnee had gedaan. De ander had inmiddels zijn uniform aangetrokken om toch maar te laten zien dat hij bij het park hoorde. Gelukkig vond ik mijn entree kaart toch ondanks dat het niet gestempeld was, en natuurlijk
wistten zeinmiddels al wel wat ik had gedaan. Dus kwam ik er met een waarschuwing vanaf. Mijn voeten waren aan het einde van deze dag niet blij met dit verjaardagscadeau. Want natuurlijk was het mooiste aan het einde van deze oude stad en dan moest ik ook het hele einde nog terug lopen. De oude tempels waren nog in een mooie oude staat en zodoende heb ik weer veel en ik denk mooie foto's kunnen nemen. De uren dat ik er heb rondgedwaald komen van achter allerlei zuilen telkens van die beelden en kraaltjesverkopers weer met hun handel tevoorschijn. Eentje had een enorm groot en mooi boeddha hoofd in de aanbieding voor maar ......40000,-- roepie in de aanbieding ha ha ha. En maar volhouden natuurlijk omdat ik had gezegd dat ik hem mooi vond. En uiteraard loop ik niet met zoveel geld hier rond 1000 is 6,00 euro. En ja hoor aan het einde van de middag was hij gezakt naar 3000 en daar stond ik dan dik in dubio kopen en mee zuilen dat grote ding of toch maar niet. Gelukkig heb ik nee gezegd want het was wel weer een paar kg en ruimte in mijn rugzak. Op de terug weg langs de rand van de weg kreeg ik gelukkig een lift achterop de motor wat een zegen voor de voeten. De volgende dag om 06.00 uur met de bus vertrokken. En eindelijk is het mij gelukt om de plaatsnaam verkeerd uit te spreken. Ik dacht nog het zou maar een uurtjes bussen zijn en dan ben ik op de plaats van bestemming maar nee na zo'n 5 uur reizen werd mij gezegd dat ik er was. Nou alles is er gesloten zit ik in een grote moslim stad Kalmunai waar de Tsunami behoorlijk heeft huisgehouden. Een kamer kon ik er niet vinden het was er bloedwarm het zweet liep mij langs de benen dus ik zag er binnen de korste keren niet uit met mijn rugzak op de rug maar ploeteren in de warmte en toen toch maar de keuze gemaakt om nog 4 uren in de bus te zitten naar Arugam Bay. Dat was achteraf een super beslissing dus dingen lopen altijd weer met een zekere reden. Ik heb hier een toffe tijd gehad met een aantal Australiers en Duitser. De drank was bij hen niet aan te slepen vooral de landelijke drank Arrak ja ja 33,55% ging er door heen alsof het frisdrank was gemixt met bier en Wodka. Ik heb het halfweg opgegeven want ik zweefde al behoorlijk. Met hen heb ik een super oud en nieuw gevierd en afgesloten in de kleine uurtjes bij een
kampvuur en de muziekinstallatie van hun gehoorde van. Op 2 januari hebben ze mijn een lift aangeboden tot vlak voor Ella waar ik nu zit. In de bergen en nu is het s'avonds weer kleding aan en een extra deken op bed en dat in een aantal uren rijden. De omgeving is hier geweldig bergen groen wel weer erg toeristisch maar aan de andere kant weer leuk zo zat ik vanavond bij een stel mensen uit Nieuw Zeeland aan tafel te eten. Het was wel jammer de de Ausies terug gingen naar Galle ik kon met heb mee maar over enkele dagen vlogen ze naar huis. En ja bij reizen hoort nu eenmaal ontmoeten en weer afscheid nemen.
Morgen ga ik de kleinde Adams Piek beklimmen als oefening op de echte waar ik overmorgen met de trien naar toe ga. Dan heb ik al wel de hoognodige high lights gezien in Sri Lanka en zak ik langzaam af naar de kust en ja dan mag ik van mijzelf eindelijk wat leuke dingen gaan kopen want ik ga wat warme kleding weggeven als ik de bergen achter de rug laat. De duisters hebben mij de nodige adresjes gegeven en wat leuk is om te doen dus als het mee zit ga ik nog walvissen zien lijkt mij ook fantastisch en mocht ik echt tijd over hebben dan wil ik nog weer naar het noorden om het grootste wild park te bezoeken. Eigenlijk is het niet echt nodig want ik heb inmiddels de olifanten hier al langs de weg zien lopen waardoor het verkeer het even wat rustig aan doet. Pauwen viegen in het wild rond en gisteren heb ik weer een super fiets geleend en heb ik zo n 30 km gefietst door een gebied met zoveel vogels die ik alleen herken van plaatjes of uit de dierentuin, dus thuis maar eens kijken wat ik nu echt allemaal gezien heb Ik heb het stuk naar Panama gefietst en dacht nog even als ik een lekke band zou krijgen heb ik echt een probleem er is wel een klein beetje verkeer maar niet veel en verder meren, wat bossen en heel veel rijstvelden en nergens een huisje te zien. Maar gelukkig ging alles goed en was het een prachtige ochtend terwijl iedereen de drank roes nog moest uitslapen. Zo moestten we vandaag enkele malen stoppen omdat er nog een maag geleegd moest worden dan is het wel makkelijk reizen met een huur auto met chauffeur. Nou allemaal de groeten uit Ella ik neem een douche en kruip in bed Doei

  • 02 Januari 2012 - 18:17

    The Danish Viking:

    Hoi Janet.
    Thanks for your history. I don't understand it all, you know Google translate is not really good.
    Take care!
    xxx Anders ;-)

  • 02 Januari 2012 - 19:10

    Harry En Alet:

    ja nog de beste wensen van ons uiteraard klinkt weer goed allemaal verder weinig nieuws van deze kant alleen hebben we echt hollands weer dan weet je het wel . nou de groeten maar weer van uut de Vinkenbuurt doei

  • 03 Januari 2012 - 09:45

    Annie:

    ja ja ik lees het wel weer een echte Janet vakantie, maar die Abdoellah die zo verliefd op je is moest eens weten hoe oud ik ben ik krijg hen niet aan het verstand dat ik jouw niet ben maar ik laat hem wel in de waan is ook wel spannend.alleen is half 8 in de morgen nog wel erg vroeg voor een telefoontje met happy new year do you come to Sri Lanka. gr. ma.

  • 04 Januari 2012 - 04:27

    Peter:

    Hey Janet Jij natuurlijk ook de beste wensen en een gezond 2012.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 217821

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: