Afzien en nog eens afzien - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Afzien en nog eens afzien - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Afzien en nog eens afzien

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

12 Januari 2012 | Sri Lanka, Mirissa South

Hallo allemaal. De derde poging om een stuk op de site te krijgen. In de vorige plaas Mirissa was het hele computer systeem vastgelopen en gisteravond het ik mijn stuk af en kon ik het niet geplaatst krijgen wat er fout ging weet ik niet maar op een gegeven moment was alles weg. Alle het werk voor niets dus wat een pech. Nu heb ik een ander internet cafe gevonden waarvan gelukkig de toetsen allemaal wel werken dus hoop ik nu dit verhaal wel te kunnen plaatsen.
In Ella waar ik vanuit Arugam Bay naar toe ben gegaan heb ik veel gewandeld in de bergen. Het was er ontzettend mooi en niet zo warm. In de avond was het lekker om een T-shirt met lange mouwen aan te hebben. Ik heb daar alvast een voorproefje genomen om de kleine Adamspaek te lopen. Heerlijk tussen de theeplantages door. Nu eindelijk gezien hoe de theeblaadjes groeien en geplukt worden. De omgeving was er geweldig. Ik had mij voorgenomen om er ook een theefabriek te bekijken en ben te voet op pad gegaan. Gelukkig was het alleen de berg af lopen maar volgens de vele bewoners was het niet mogelijk om er te lopend te komen. Nu weet ik dat de mensen hier niet lopen alles gaat per tuk tuk en ook voor de bus gaan men rustig 10m. uit elkaar staan zodat de bus telkens moet stoppen. Dus ik lekker eigenwijs gewoon doorlopen en ik kon de grote fabriek zien staan maar kwam er niets dichter bij in de buurt. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs een lift achter op de motor want ja ja de mannen hebben zelfs een extra helm bij zich voor het geval dat.... er een blanke vrouw loopt of zo??? Maar natuurlijk had ook dit mannetje weer hele andere ideeen als dat ik in mijn hoofd had dus ben na verloop van tijd afgestapt en heb de bus terug naar Ella genomen. Het blijft een drama met de mannen hier die blanke huid en vrouw alleen wekt blijkbaar speciale gevoelens op. Dus weer met de bus terug voor poging 2. Via een zandweg stijl naar beneden ik keek nog eens achterom en dacht nog dit wordt giga afzien mocht ik terug moeten lopen dat wordt een drama maar volgens de bewoners overal zou ik toch echt wel bij de thee fabriek komen. Op een gegeven moment kom ik toch weer uit op de hoofdweg en neem een tuk tuk naar de thee fabriek. De aanhouder wint ik was er dan eindelijk. Het laatse stuk omhoog want de fabriek stond boven op een berg was zo enorm stijl dat ook de tuk tuk er moeite mee had. Ik kreeg een prive rondleiding en het was intressant te zien hoe de thee gemaakt wordt. In deze fabriek werd 1000 kg thee per uur gemaakt. Wat wel schokkend was is dat de thee gebrand wordt op hout en dat was te zien ook overal wordt gekapt als gekken en dan nog eens te bedenken dat deze omgeving stikt van de thee fabriken. Terug heb ik de berg afgewandeld dat ging wel lekker en daarna de bus terug naar Ella. Het hele bus systeem werkt hier perfect en is sportgoedkoop 6 cent of soms 60 cent voor de lange afstanden. Na 2 nachtten ben ik met de trein vertrokke naar Hatton. Op de kaart was het maar een kleine afstand maar de treinreis was ruim 4 uur door het fantastische thee landschap een van de mooiere delen van Sri Lanka. Ideaal om vanuit de trein foto;s te maken. In Hatton overgestapt op de bus om nog eens 2 uurtjes van links naar rechts geschut te worden want het hele weg bestond uit S bochtten om een groot stuwmeer. Gelukkig niet ziek geworden kwam ik aan voor wat voor mijn gevoel het einde vn de wereld was Dalhousie. Waar ik de Adams peak zou gaan beklimmen. Omhoog kijkend naar Adams peak 2243 m!!! Zonk mij de moed al bijna in de schoenen. Dalhousie was zo ongeveer een ghosttown waar ik de indruk kreeg van een kermis met alle kramen gesloten. Het bleken allemaal marktkramen te zijn met vn die Chinese troep, snoep of mutsen en handschoenen. Zoveel kramen met het zelfde dat je je afvraagd wie er hier nog een boterham verdiend. Gelukkig was er een gozer die mij hielp een kamer te vinden want zoveel keuze was er nu ook weer niet. Na wat onderhandelen had ik beet wel met een koude douche maar dat heb ik hier alle weken al. Ben van ellende maar in het hok gaan liggen slapen want er was niets te beleven en ik wilde om 01.30 uur opstaan om rond 02.00 uur aan de klim te beginnen. Warme kleding in mijn kleine rugzak hanschoenen en muts mee en om 02.00 uur op pad. Na een uurtje was mijn sjaaltje al een vies nat vaatdoekeje wat om mijn hals hing. De pijpen van de broek waren al afgeritst en zo ging er telkens meer uit. Ik vroeg me af waarom ik in godsnaam de overige zooi mee zeulde. Na 1,5 uur waren de praatjes er bij mij al af. Godsamme het leek wel een trap naar de hemel er kwam geen einde aan. De trap treden zijn allemaal ongelijk, hoog breed smal en laag dus makkelijk lopen is het niet. Boven op de berg is de gele gloed van de lampen maar dat bleef maar ver weg. Waarom doe ik dit mij zelf weer aan? War is er nu eigelijk leuk aan dit afzien? Zo af en toe liep ik als een goudvis naar lucht te happen en bij te komen zoals iedereen. En dan kom je bij de echte stijle trappen en toen ging het tempo echt omlaag heere jee wat een drama maar eigenwijs door klauteren en het werd al wat frisser dus af en toe ging er weer een kleding stuk aan en toch zweten en afzien. En dan eindelijk boven, waar een tempel staat en de voetafdruk van Boeddha. De natte troep uitgedaan ondanks de kou, en voor zover ik nog wat droge kleding had deze weer aangedaan. Er stond een fikse koude wind. En dan is het wachtten op de zon's opkomst. De vermoeidhied is dan ook gelijk weg als je de top heb gehaald. Het uitzicht was adembenemend mooi langzaam komt de zon op en de kleuren zijn onbeschrijfelijk. Om 07.00 uur weer de trappen af naar beneden. Gelukkig ging mij dit beter af. Snakkend naar een frisse douche terug naar mijn kamer. En die frisse douche heb ik geweten koud was dan ook echt koud!! Zeg maar harde tepels kweken en happen naar adem dit was een echte koude douche maar wel lekker dat die dikke laag zweet er weer af was. Om 10.00 uur weer de zelfde weg met de bus naar Hatton en daarna een hele disc ussie die mij ruim een uur kostte omdat ik met de bus naar het zuiden wilde en volgens iedereen moest ik eerst naar Colombo om zodoende naar het zuiden te kunnen reizen. De poot strak houden en ja het lukte mij om via omwegen en kleine dorpjes langzaam naar het zuiden te komen.Natuurlijk kostte deze rit heel veel tijd en ben ik in Ratnapura uit gestapt om daar een geasthouse te zoeken. En daar had je weer zo'n bij de hand mannetje die het allemaal wel weer wist. Een ding waren we het dan samen over eens mijn keuze van geasthouse was ook zijn aanbeveling. Hij raadde mij aan een tuk tuk te nemen maar ik dacht nog dat stukje te kunnen lopen. Moestten we een trap op!!! Nou dat ging hem niet meer worden, en zeker niet met die rugzak vol natte kleding. Dan is zo irri mannetje wel weer makkelijk die regelde een tuk tuk voor mij en ging de hele tijd als een hondje acher mij aan. Het geasthouse was wel de mooiste van allen die ik tot op heden heb bezocht een fantastisch uitzicht en een goedkope kamer. Ik ben nog even de stad ingeweest en natuurlijk ging Ratna zoals ik hem noemde mee, liep daar een beetje trots naast mij om wist alles weer beter gadverdamme. Maar oke hij wist wel weer de beste plaatsen om te eten enz. We hadden het nog over mijn knieen en hij beveelde mij een of andere olie aan die erop gesmeerd moest worden. Ik heb dat spul dan ook gekocht en bij aankomst bij het geasthouse wilde Ratna mij wel een massage geven maar dan wel op mijn kamer. Nee dus, en hij maar lullen om mij om te krijgen ik liet hem maar kletsen en deed de dingen wat ik nodig vond.Dus toen hij mij knieen in de openbare ruimte in mocht smeren betrok zijn koppie wel zo snel dat hij gelukkig afdroop. Want volgens hem had ik ook andere massage nodig hij wist precies wat blanke vrouwen nodig hebben want hij had in Holland gewerkt en was absoluut een van de beste met seks ervaring. Jeetje houd het dan nooit op???? In ieder geval Ratna was vertrokken en die zou ik ook niet meer terug zien. In het geasthouse zaten heel veel toeristen dus het was er erg gezellig. De volgende ochtend vroeg uit de veren om verder te reizen met de bus. En wie loop ik zo vroeg al tegen het lijf op het busstation Ratna!!! Het lijkt wel of die gastten er een neus voor hebben. Hij ging zelfs naast mij zitten in de bus. Ik dacht nog het moet niet gekker worden maar gelukkig ging hij niet mee. Ik had weer een lul verhaal opgehangen dat ik samen zou reizen maar de andere gozer was er niet ja toen moest ik daar weer een verhaal van breien. In ieder geval Ratna heeft mij helemaal uitgezwaaid hoe overdreven dan ook en ik ben vertrokken naar Mirissa om eens lekker van de zee te gaan genieten.

  • 12 Januari 2012 - 15:04

    Peet:

    eu eu Janet je bent nu door geslagen geloof ik met al die kerels hahahahaha.
    2 keer hetzelfde verhaal tjaaaaa.
    Als er wat mis gaat gaat ie goed mis hihihi.
    Have fun
    Gtz peter

  • 12 Januari 2012 - 19:04

    Harry En Alet:

    als ik het zo lees word het geen zwager uit sri lanka haha groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 217859

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: