Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: 22-01-2013

Blijf op de hoogte en volg Janet

23 Januari 2013 | Indonesië, Batavia

Hallo ik las net al jullie reacties maar kreeg het niet voor elkaar om er zelf een reactie onder te zetten dus maar zo. Vanmiddag vertrokken uit een zeeeer warm Denpasar 39 graden Dankje wel!! Ik zat te wachtten op mijn 'date' waar ik mee had afgesproken om mij rond 12.00 uur op te halen, en af te zetten bij het vliegveld. Maar ik heb hem niet gezien. Er stonden al wel 3 reutjes te wachten om mij naar het vliegveld te brengen ha ha ha. Ik lachte mij een deuk eentje stond zeker een half uur met zijn taxi te wachtten tot ik het 'zover' had. Ik had dus iemand anders beloofd en daar wachtte ik op. Er stond er ook nog een met zijn brommer voor mijn neus te zeuren of hij een taxi voor mij moest bellen??? Die snapte er ook niets van want er stond al een taxi te wachtten. Even later kwam er nog een mannetje aanlopen die kon ook wat regelen. Hoe mooi is dat om die reutjes ongeduldig zien rond lopen om het teefje te zien drentelen, wie zou er uiteindelijk geluk hebben..... Tja en daar begon het weer, het onderhandelen goh ik ga dat nog missen of moet ikl het maar gaan introduceren in NL ben je gelijk weer een zeikert om geld natuurlijk. Lijkt mij wel leuk om in Camelot te gaan zeuren of het wat goedkoper kan, ik ie de snelle koppen van de bediening al voor mij ha ha ha.
Oke de vent met de taxi mocht mij wegbrengen want die ander heb ik niet gezien. Ook de vliegtuigen hadden vette vertraging maar waarom weet ik niet want de jongens achter de balie waren drukker met facebook op hun mobiel dan met het geven van duidelijke info. Ik weet niet wat voor de mannen heiliger is, de scooter, het mobieltje of de peuk..... het lijkt erop dat ze alle drie op nr. 1 staan. Voor de vrouwen lijkt het simpeler die zijn de hele dag aan het koken of thuis aan het hangen voor de TV en natuurlijk in de schaduw om maar te zorgen dat de huid zoveel mogelijk wit blijft want dat is status. Met de moslim vrouwen op Lombok en Sumbawa was het makkelijker om mee in contact te komen dan de overwegend Hindoe vrouwen hier op Bali.
Ik weet nu ook waarom deze achterbuurt zo enorm veel hotels heeft, van hieruit gaan namelijk alle lange afstandsbussen. 24 uur zitten en je bent vanuit Denpasar in Jakarta voor 34 euro incl lunch ontbijt, ferry en een gratis harde kont. Maar de bussen zien er wel prachtig uit Een super mooie gespoten buiten kant van Metallica of van Guns 'n Roses is heel normaal, ik dacht de eerste keer dat het de bus van de band was zo mooi maar dat zou wel heel vreemd zijn in zo'n achterbuurt.
Na weer dik een uur vertraging op het vliegveld dan toch eindelijk vertrokken met Lion naar Jakarta ik moet zeggen het is hier behoorlijk groen door alle regen. Tijdens het aankondigen van de landing vielen we met een rotvaart naar beneden en we gingen echt van links naar rechts met het vliegtuig dit had ik nog nooit eerder meegemaakt. Het werd dan ook ineens heel stil iedereen zat in spanning te wachten of het goed of fout zou gaan. Ik moet zeggen het was best even spannend om mee te maken, en dan die gespannen stilte erbij. Zelfs de stewardessen werden zenuwachtig misschien wel omdat ze bang werden echt aan het werk te moeten want ze hoefden niets te doen, want er was 0,0 service. Gelukkig viel alles mee er was wel een soort van Engelse uitleg maar dat was zo ver van Engels af dat waarschijnlijk niemand kon verstaan wat er nu precies aan de hand was. Door de vertraging viel ik natuurlijk met de neus in de boter om midden in de file's te komen. Gelukkig had ik een prijs afgesproken want we hebben er bijna 2 uur over gereden, zo af en toe cm na cm en wat zijn er dan enorm veel brommertjes hier op de weg! Ook bij het vliegveld waren de redenen voor een veel te hoge prijs een soort van keuze menu. Er was natuurlijk veel water, file, tolweg, een lange afstand en weet ik veel. Maar als je de poot maar stijf houd dan win je uiteindelijk toch. En dat was maar gelukkig ook want het was bijna 60 euro omgerekend als we op de meter hadden gereden. Deze chauffeur was zo gek op zijn karretje dat hij constant zat te poetsen er was dan ook geen stofje te bekennen. Ik zit weer in het zelfde hostel als voorheen alleen nu een kamer op de begane grond. Ik heb even de badcel gezien en die heeft al jaren geen schoonmaak beurt meer gehad, weer net zo lekker ranzig ik ga dus weer op de slippers, en verder nergens met de vingers aankomen gadver ik vraag mij wel eens af wat er allemaal gebeurt in die ruimtes...De oude baas was zo blij dat ik terug was hij heeft mij wel 5x omhelst (hoe zo overdreven) Ik snap het wel hij heeft mij in de blote kont gezien en hoopt daar nu zeker weer op hi hi hi. Morgen nog de laatste spullen ophalen want ik heb weer de nodige kleding laten maken. Ik hoop dat ik nog tijd heb om naar Batavia te gaan want daar heb ik nog wat gezien wat mogelijk nog even gekocht gaat worden. Ik kan nog 10 kg in mijn rugzak kwijt dus.........ruimte om nog wat aan te schaffen.

Nou Ma, ik wens je een top tijd in Egypte en ik hoop dat jij het net zo naar de zin gaat hebben als ik hier. Oke de lastige manier van reizen buiten beshouwing gelaten. En Flip ik geloof dat het bij Ellen in Zutphen iets warmer is dan bij jou in Warnsveld ha ha ha. En Harry je moet niet zeiken ik zit niet op die koude hap te wachten dat weet je toch?? Nou lieve mensen tot over een aantal uurtjes. Groeten Janet

  • 23 Januari 2013 - 14:46

    Ellen:

    He Janet, lachen hoor hoe al die mannen zo hun best doen...kunnen ze hier wat van leren;-) En je hebt geluk want het gaat zelfs dooien na het weekend, hier in Zutphen tenminste, hoe het weer in Warnsveld is dit weekend moet je dan maar aan Flip vragen;-) haha. Ik denk dat je je geestelijk alvast kunt gaan voorbereiden op het weekend want ik ga zaterdag naar de Swingnight in Bathmen met Ella en als je ook meewilt kan dat natuurlijk... maar ik kan mij ook voorstellen dat je andere bezigheden hebt :-) See you soon gr..

  • 23 Januari 2013 - 15:38

    Annie:

    Janet bedankt voor de heerlijke verhalen, het zal voor ons wel wat minder heftig zijn. Een heel goede terug reis en tot 8 of 9 of 10 febr. wij vliegen morgen vroeg half 8 . groetjes ma.

  • 23 Januari 2013 - 16:39

    Flip:

    nou tot zaterdag echt nog min 10 graden s nachts. zondag inderdaad kans op dooi ijzel sneeuw en regen
    dus janet echt wel koud .. gr en welkom thuis flip

  • 23 Januari 2013 - 19:23

    Harry En Alet:

    ik meen het echt hoor haha ik zou het heel vervelend voor jou vinden dat je de winter zou mislopen in ieder geval goede terug reis see ye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1380
Totaal aantal bezoekers 217845

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: