Zoeken - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Zoeken - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Zoeken

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

23 Mei 2014 | Albanië, Korçë

In Korca dacht ik het wel even te doen. Ik had een geasthouse op het oog maar die was blijkbaar al enkele jaren dicht. Ook de toeristenoffice bestond niet meer. Jeetje wat een gedoe. Normaal wordt je wel aangesproken dat iemand een goedkoop plekje weet maar nu natuurlijk niet. Liep ik daar in de fellle zon met de rugzak rond. Hier en daar vragen en werd ik telkens naar het aller duurste hotel van de stad verwezen. Na veel vragen gewoon voor de terrasjes kreeg ik een naam. Maar een naam van een hotel wil nog niet zeggen dat je deze snel kunt vinden. Uiteindelijk wel gevonden en na wat onderhandelen worden we het eens over de prijs. Gauw alles achter gelaten en hup de stad in. Ik heb het al gauw bekeken en nadat ik er ook nog achter kwam dat het vandaag vrijdag is ga ik morgen hier weer weg. Alles is al om 15.00 uur gesloten alleen de cafe's zijn wel open. Dit is de eerste stad die behoorlijk opgeknapt is. Voor mijn smaak iets te veel westers en Amerikaans met zelfs een groot overdekt winkelcentrum en winkels die lijken op H&M. De kerk is nog niet af maar nu al fantastisch. Zoals ik al schreef ben ik nu gauw een internet cafe ingedoken want het regent weer. Vooraf heb ik eerst uitgevogeld waar ik morgen op de bus moet stappen naar Voskopoja. Er zijn hier zo'n 5 verschillende opstapplaatsen voor de verschillende bussen. Het begint er al mee dat ik de naam van de plaats niet goed uitsprak maar na heel wat keren het boek te laten zien weet ik nu hoe en waar ik morgen moet zijn. Nu zo kijken of ik het museum kan vinden want die zijn een halve middag dicht en gaan dan om 17.00 uur weer open. Het blijft zoeken maar dat houd het wel leuk.

• 23 Mei 2014 - 19:16

Annie:

oei oei, Janet en je hebt al van die stevige kuiten.
    lees ik het goed, hebben ze daar grind stranden?

• 25 Mei 2014 - 19:58

Janet Ter Hogt:

Ha die ma ja ze hebben hier grind stranden echt niet leuk, dat loopt zo ongelukkig vooral als je het water ingaat dan kost het weer teennagels en dat is absoluut niet prettig. En nergens zijn de plastic schoentjes te koop om aan te houden. Verder is het geweldig zit nu overigens in Macedonie. Het was een schok om ineens in zo'n ander land te komen. Was ook weer een heel verhaal maar dat schrijf tzt nog wel.

• 27 Mei 2014 - 19:47

Harry:

had je advocaat op of zo. kijk is op je ticket wanneer je terug komt want ik ga de 6 juni weg [vrijdag] haha want jy schrijft van 15 mei tot 9 juni dan is terschelling wel afgelopen. succes ik kom wel over op terschelling

Janet Ter Hogt:

Hoi Harrie met moeite in kunnen loggen om jou een antwoord te kunnen geven. Om te kunnen antwoorden ben ik een eeuwigheid aan het klooien. Een verhaal plaatsen is veel simpeler. Maar maak je geen zorgen zoals ma al ergens aangaf data en tijd tijdens mijn reizen een drama. Op een of andere manier is mijn hele denkvermogen van het padje.
    Ik ben echt op 6 juni terug ha ha ha je weet toch anders gaat Terschelling niet door!!! Gelukkig keek ik van de week op mijn ticket want anders had ik inderdaad mijn vlucht vet gemist ik had weer eens een adere datum in mijn kop.
    Moet wel de aansluiting goed zijn want ik heb maar krap een uurtje in Rome om over te stappen. Vandaag zat ik nog met een gozer in de bus die vlucht was omgeboekt en moest via Skopje en dan maar met de bus naar huis was hij 3 dagen onderweg vanaf zijn werk in Londen. Klinkt lekker dus. Als het mis zou gaan bel ik je hoe dat regel ik dan wel maar als het dus fout gaat en ik ga het niet redden hoor jij mij en mag je zonder mij gaan (snik snik)
    Verder gaat het heeeeeel goed met mij!! Ikheb het gevoel hier al 3 maanden of zelfs langer rond te scharrelen. Ben net terug uit Marcedonie maar ik vindt de armoede en het zooitje in Albanie veel leuker dan het keurig georganiseerde Macedonie van wat ik er gezien heb.
    Servie hoef ik niet naar toe want ik heb geen boot bij mij. Here jee de zaak is daar behoorlijk onderwater gelopen door alle regen. Drama voor de mensen daar.
    En eindelijk schijnt de zon gottegod de mussen vallen dood van het dak als het warm is is het dus ook echt warm. Na een vette bus reis die oneindig lang duurde nu eindelijk op plaats van bestemming en heb ik een off day, lekker in de zon hangen en even niets en zien dat ik nog wat kleur op mijn huid krijg want anders ben ik bijna een bleek scheet als ik terug kom naast dat waarschijnlijk inmiddels zwarte vriendje van mij.
    Groeten trouwens....wil je nog iets voor in je huis, een mooi vloerkleed of een heel fout kitscherig beeldje of nog fouter schilderijtje? Er zijn hier echt fantastiche kleden maar wel iets duurder dan 100 piek. Laat maar weten (zal wel niet) Groeten je zus (en nu ben je weer even op de hoogte)