Leuke mensen ontmoet en veel leuke dingen doen - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Leuke mensen ontmoet en veel leuke dingen doen - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Leuke mensen ontmoet en veel leuke dingen doen

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

01 September 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Na dat ik Chiang Mai heb verlaten en inderdaad bananen heb gegeten en veel warme thee met veel suiker heb gedronken gaat het weer optimaal met mij jippie!! In Pai aangekomen wat hoog in de bergen ligt en volgens iedereen the plaece to be is, vond ik uiteraard niet het geasthouse waar ik zou willen zitten want Happy house was volgeboekt. Dus dan naar de buren aan de overkant van de straat. Dit bleek een schot in de roos. Ik zit er lekker net buiten Pai lekker aan de rivier rustig en ja ja de gemiddelde leeftijd ver boven de 40 hiep hoi. Eindelijk niet van de saaie pubers die de gehele dag vastgekleefd zitten aan hun mobiel en alles volgen wat er op Facebook gebeurt waardoor ze totaal vergeten dat ze ook nog op vakantie zijn. Het is echt ongelooflijk om te zien, mensen zitten tegenover elkaar te eten en zitten dus alleen maar naar hun mobiel te staren of ze hangen uren in hun geasthouse terwijl Thailand zich toch echt wel buiten de deur afspeelt. Laat ik maar zeggen:" nieuwe generatie nieuwe interesses."
Maar bij Garden Pai waar ik verblijf zitten we met z'n allen in de tuin aan tafel en gaan de gesprekken over de meest uiteen lopende zaken echt super gezellig. Ik heb in Pai een trekking en een dag raften geboekt. Dit ging niet echt van zelf ik moest wel die zelfde avond vooraf drie maal terug komen want ik was steeds de enige gast op de lijst. Het leuke is dat ik bij de laaste maal dat ik langs kwam bij de arm werd genomen en mee werd getrokken naar een ander bureau waar ik op de lijst kwam en waar ik nog de nodige wensen aan kon geven dat was echt super. Zo zijn we uiteindelijk met 12 mensen een dag gaan trekken in de bergen en hebben we veel kleine dorpjes bezocht waar de mensen nog voor een groot deel in de orginele kleding werken en leven. Helaas liet het weer ons wat in de steek het was er vooral mistig in de bergen waardoor de fantastische uitzichten aan ons voorbij gingen. Het was echt een te gekke groep mensen bij elkaar Frans, Duits, Belgen, Israeli en je spreekt dan Engels met elkaar waarbij je elkaar soms moet helpen als men de woorden even niet weet maar echt fantastisch. De avond en nacht hebben wij bij de plaatselijk bevolking in hun huis doorgebracht wij hebben er gegeten en "geproefd" hoe het leven er is. Het was er zo gezellig dat wij bleven hangen en kletsen tot in de kleine uurtjes, alleen de Israelie zijn vertrokken maar dat vond niemand erg, die liggen toch vaak niet zo goed in een groep Europeanen. De volgende dag zijn we opgesplist een deel van de mensen ging nog een dag trekken en wij zijn met z'n vijven gaan raaften. Alle kleding zat al dik onder de rode klei dus ik ben ook maar een dag doorgegaan en die smerige kleding. Het preittige is alle bagage die je bij je hebt, wel bezorgt worst op de plaats waar je dat wilt. Na een zeer lange dag heftig raaften op de rivier de Pai die enorm hoog stond door de vele regen waardoor het raaften ook te gek is (voor mensen die dit maar een enkele maal doen). Het was echt fantastisch het groen is zo intens groen in deze periode van het jaar en het zit er vol met grote mooie gekleurde vlinders die overal op je gaan zitten om dat ik een dikke laag zonnebrand op had. Aan het einde van de dag kwamen we aan een Mae Hong Son en het was net een sprookjes stadje. We vonden al heel snel een geschikt geasthouse de 2 Fransen gingen die avond terug met de nachtbus en de 2 Belgen zijn gebleven zo konden we weer lekker Nederlands spreken en dat taaltje van hen is zo schoon en sjiek. De jongens waren voor het eerst zolang op reis en echt backpacken het was al genieten van hun genot. We hadden een prachtig geasthouse aan het meer en tegenover onze slaapplaats stond een enorme grote mooie tempel en klooster die s' avonds verlicht was en weerspiegelde in het water van de vijver zo bijzonder mooi. Mae Hong Son is een echte rustige plaats wat wel meer de voorkeur van mij is dan Pai waar in het hoogseizoen het inwonertal met 10.000 verdubbelt door de toeristen. En dan wil ik er nog niet aandenken dat het merendeel dan ook nog een scooter huurt en erop uit trekt. Wij hebben in Mae Hong Son ook een scooter gehuurt en lekker de gehele dag rondgereden door de bossen waarbij wij wel elke 50m door het water moesten rijden omdat het er zoveel had geregend. Vanavond ben ik weer in Pai aangekomen ik was de enige in de bus en deze laaste bus ging al om 16.00 uur. Ik heb nu weer redelijk schone kleding maar het merendeel van mijn kleding begint al aardig naar natte hond te ruiken gadverdamme. Ik blijf nog even in Pai hangen om iets te regelen om naar het zuiden van Thailand te kunnen gaan. Morgen klim ik weer op een scooter en ga ik in Pai de omgeving verkennen. Ik heb nu ook het gevoel dat ik alweer maanden weg ben. Ik ben weer gewend aan het weer drukkend warm met een hele hoge luchtvochtigheid waardoor je enom zweet en na de middag begint het dan ook nog eens echt warm te worden. Alleen de kleding droogt soms erg slecht vandaar dat alles zo begint te ruiken alleen ruik ik het zelf gelukkig niet.

  • 02 September 2014 - 15:29

    Annie Ter Hogt:

    Hoi, Janet ja je vakantie houdende moeder is weer return in Eefde van morgen om 4 uur thuis dus nog een beetje tam.
    genoten van je mooie verhalen fijn dat je zo geniet, nou op Gran Canaria kun je schijnbaar ook al niet meer naar toe zonder veeg machine als je die niet bij je hebt ben je antiek. Nou jij hebt veel regen zeg, wij hebben een hitte golf gehad dus niet verder gekomen dan op het strand onder de parasol of in de heerlijke golven en verder bier en cocktails eten was minder. Nou ga nog lekker genieten de komende dagen en laat ons mooi mee genieten. p.s.[ wanneer kom je eigenkijk terug?]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Mae Hong Son

Thailand land van de glimlach

Hallo, blijkbaar is mijn eerste verslag niet goed opgeslagen en daardoor niet op mijn blog terrecht gekomen. Maar ik zit dus nu in Thailand. Ik heb dit op het laatste moment beslist. Het overkwam mij een beetje want ineens had 2 maanden vakantie doordat ik boventallig (overbodig) ben geworden op mijn werk. En dan kan ik zeker 2 dingen doen thuis blijven of op het laatste moment een reisboeken nu ik nog weg kan, en nog niet onder het juk van het UWV zit. De laatste optie heb ik dus gedaan. Langer dan binnen de visum tijd van 30 dagen was wel mogelijk maar veel te omslachtig. Hierover heb ik contact gehad met de Thiaase ambassade in Den Haag maar ik moest 2x op en neer reizen naar Den Haag want per aangetekende post opsturen ging hen op korte termijn niet lukken. Vandaar dat ik binnen de 30 dagen terug ben. Ik heb voor Thailand gekozen omdat het makkelijk reizen is. Een mooi en schoon land en heerlijk eten en ook nog eens fantastische droom stranden, bergen en veel te zien. De tweemaal dat ik er eerder ben geweest was beide malen omdat ik landde op Bangkok om over land 1 x naar Laos te reizen en enkele jaren later om over land naar Cambodja te reizen. Dus nu ga ik Thailand maar eens echt ontdekken. Omdat alles zo kort dag door mij bedacht is heb ik mij voor mijn gevoel slecht voorbereid. Een goedkope en zowaar een rechtstreekse vlucht met China arilines een Lonely Planet 12 kg in mijn rugzak en daar ga ik het mee doen. De vlucht van 12 uurtjes is mij reuze meegevallen op het laatst kreeg ik wat last van mijn zitvlees maar toen was het nog maar 1,5 uur zitten en dat is dik te overzien. Het is hier dan ook 5 uur vroeger dan in Nederland. De luchtvochtigheid is enorm en het is er behoorlijk warm.

Recente Reisverslagen:

14 September 2014

Terug in Bangkok

10 September 2014

Werelds eiland en studie

05 September 2014

Eiland hoppen

01 September 2014

Leuke mensen ontmoet en veel leuke dingen doen

29 Augustus 2014

Hoeveel toiletten heeft Chiang Mai.....
Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 217863

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: