Terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Terug in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Janet

14 September 2014 | Thailand, Bangkok

Hoi allen bedankt voor de reacties altijd weer leuk om deze ver van huis te lezen. Het klinkt misschien wel raar maar op Koh Tao kon ik op het laatst geen zon meer zien. Volgens mij heb ik zelfs mijn hoofd verbrand toen ik even zonder petje rond liep gelukkig kom ik daar wel overheen. Verder heb ik de griep, blijkt dat het op Koh Tao heerste ik was eerst nog bang dat ik iets had overgehouden van het duiken maar nee gewoon een asociale griep ik heb mij al behoorlijk gestort op de voorraad paracetamol die ik bij mij heb en in al die jaren nog nooit gebruik van heb gemaakt. Zo loop ik nu een beetje rond als een zombie maar dit is toch bijna laatste dag. Je kunt aan alles merken dat dit land totaal op toeristen is ingesteld. Ik kocht een ticket voor de boot en de trein op Koh Tao. Je wordt met een (pick-up) taxi naar de boot gebracht. Dan krijg je een stempel op je kaartje en een sticker op je T.shirt. Als braaf vee loop je dan naar de boot kun je de rugzak afgeven en zoek ergens een plek waar je wilt zitten binnen of buiten maakt niet uit. Na een halve dag varen komen ( ik had de slow boot) we aan in Chuphion daar is het sorteren van de toeristen. Een deel gaat met de bus een deel gaat iets anders doen en een deel gaat naar het treinstation. Deze bus is een soort van vrachtwagen waar aan de zijkanten en in het midden een lange bank is gemaakt en verder worden we aan de achterkant waar we erin stapten ingebouwd met rugzakken en overige dingen. Na nog eens een lange rit worden we gedropt bij het treinstation. Ik had een slaapbed genomen dus dat was 2 uur wachten op de juiste trein. De nachttrein is perfect maar echt goedslapen is een ander verhaal dat ging mij in de treinen in India veel beter af. Of dart nu kwam omdat de spoorrails er beter zijn waardoor je niet als een gek door elkaar geschut wordt en in India zijn de bedden breder en langer ik ben al niet zo groot en ik kon er net inliggen. Het voordeel van Thailand is dan wel weer dat je echt schoon beddegoed krijgt als een echt bed. Het nadeel is dat we om 05.00 uur er alweer uitmoesten want de bedden werden ingeklaptm nou dan kun je naar buiten kijken waar het nog donker is.....hoe geweldig. Samen met iemand uit Canada heb ik de taxi gedeeld naar Khoasan road en zit ik weer in het zelfde geasthouse als waar ik de reis begon. Eerst heb ik maar eens een flink stuk geslapen en nu dus even op pad maar hier begint het leven pas met de middag alle kramen worden opgebouwd om vandaag weer te proberen toeristen handel te slijten. Het vervoer naar het vliegveld heb ik ook al geboekt om 23.00 uur ga ik oppad en dan is het nog ruim een 1 rijden naar het vliegveld en dan maar hopen dat het vliegtuig niet volgeboekt is zodat ik ergens achterin mooi kan liggen slapen. De maand is omgevlogen maar het voelt alsof ik alweer maanden weg ben. Wel jammer is dat Thailand overspoelt wordt door jongeren die hier echt alleen maar komen op te zuipen en zich te misdragen de echt backpacker is hier wat minder goed te vinden dan in andere landen. Vooral wat men niet kent daar praat men niet mee. De Thaise bevolking was vooral in het zuiden ongeintresseerd en leken wel toeristen moe wat ik mij wel kan voorstellen want die toeristen stroom gaat altijd maar door en dan is er ook nog een echt hoogseizoen (ik wil er niet aan denken) waar het echt super druk is. Het is een mooi land maar ik zou het alleen maar aanbevelen als je geen ervaring in reizen hebt.

• 14 September 2014 - 12:11

Harry:

en ie zit mie altied uut te lachen met mien petje

• 14 September 2014 - 18:33

Annie - Kapperallee:

dat ie oe heb loaten griepn, hak neet van oe e dach, moar, loat um doar mar.

Janet een heel goede reis terug naar Eefde tot dinsdag.

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand land van de glimlach

Hallo, blijkbaar is mijn eerste verslag niet goed opgeslagen en daardoor niet op mijn blog terrecht gekomen. Maar ik zit dus nu in Thailand. Ik heb dit op het laatste moment beslist. Het overkwam mij een beetje want ineens had 2 maanden vakantie doordat ik boventallig (overbodig) ben geworden op mijn werk. En dan kan ik zeker 2 dingen doen thuis blijven of op het laatste moment een reisboeken nu ik nog weg kan, en nog niet onder het juk van het UWV zit. De laatste optie heb ik dus gedaan. Langer dan binnen de visum tijd van 30 dagen was wel mogelijk maar veel te omslachtig. Hierover heb ik contact gehad met de Thiaase ambassade in Den Haag maar ik moest 2x op en neer reizen naar Den Haag want per aangetekende post opsturen ging hen op korte termijn niet lukken. Vandaar dat ik binnen de 30 dagen terug ben. Ik heb voor Thailand gekozen omdat het makkelijk reizen is. Een mooi en schoon land en heerlijk eten en ook nog eens fantastische droom stranden, bergen en veel te zien. De tweemaal dat ik er eerder ben geweest was beide malen omdat ik landde op Bangkok om over land 1 x naar Laos te reizen en enkele jaren later om over land naar Cambodja te reizen. Dus nu ga ik Thailand maar eens echt ontdekken. Omdat alles zo kort dag door mij bedacht is heb ik mij voor mijn gevoel slecht voorbereid. Een goedkope en zowaar een rechtstreekse vlucht met China arilines een Lonely Planet 12 kg in mijn rugzak en daar ga ik het mee doen. De vlucht van 12 uurtjes is mij reuze meegevallen op het laatst kreeg ik wat last van mijn zitvlees maar toen was het nog maar 1,5 uur zitten en dat is dik te overzien. Het is hier dan ook 5 uur vroeger dan in Nederland. De luchtvochtigheid is enorm en het is er behoorlijk warm.