Inmiddels Palolem - Reisverslag uit Anjuna, India van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Inmiddels Palolem - Reisverslag uit Anjuna, India van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Inmiddels Palolem

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

23 December 2015 | India, Anjuna

Na Anjuna waar ik maar kort ben gebleven ben ik vertrokken naar mijn fafotiete stek in Goa en dat is Palolem. Ik kwam lekker snel weg achter op een scooter. De taxichauffeurs zetten je hier tegenwoordig af daar wordt je naar van. Anjuna was en is misschien nog steeds party plek number one in India maar op het moment dat ik er zat was het magertjes. Ik vond het niet leuk het was er uiteindelijk wel beter dan Arembol maar het sprak mij niet zo aan. Het guasthouse waar ik uiteindelijk terrecht kwam was gezellig en was bij een familie thuis. Na daar enkele dagen te hebben gezeten ben ik toch maar eens gaan puzzelen hoe ik in Palolem terrecht kon komen. Hier en daar vragen hoe laat de trein gaat. Maar trein alsof ik het over een ding heb wat op een andere planeet gebruikt wordt. Jeetje het was nog niet eenvoudig om iemand te vinden die mij dat kon vertellen. Ja met de taxi en half leeggeknepen daar zijn ze hier wel voor te vinden. Maar natuurlijk kwam ik er wel achter. Daar heb ik nog een mannetje met een scooter geregeld die mij wel voor 300 roepie naar het station wilde brengen. De volgende ochtend er belachelijk vroeg uit om 09.00 uur vertrekt de trein en dan s' avonds weer een. Ik ben toch altijd weer verbaasd dat mensen zich hier keurig aan de afspraken houden terwijl je ze de helft van de tijd niet kunt vertrouwen. Dus scooter man reed overal tussen door en kleine weggetjes ik dacht dat we een heel eind om zouden moeten rijden maar uiteindelijk was ik binnen een half uur op het station die zich altijd op de meest onlogische plaatsen in India bevinden. Helemaal achteraf en vaak in de middle of nowere. Zo dus nu ook. Kon ik een uur wachten en uiteindelijk kwam de trein heel snel maar stond heel lang stil op dit niets zeggende station. Zo hier en daar zat iemand als de muizen honger zouden hebben was er zat te vreten want er lag bijna een laag rommel met van alles en nog wat in de trein. Dus na ongeveer in uur in Margao uitgestapt en begon de koe handel weer over de prijs naar het busstation want die zitten uiteraard niet naast elkaar maar 6 km uit elkaar. Alle taxi chauffeurs hadden niets te doen maar de prijs bleef hetzelfde dus toen ook weer met een scooter en mij ergens in de stad aflaten zetten. Dus bus kwam er al rap aan en de adem slag mij dicht jee tassen met knoflook in de bus die je eerst zelf op de ogen sloeg. Na een lange rit door de bergen kwam ik dan uiteindelijk in het beach paradijs Palolem. Oei er is veel veranderd en het is ontzettend commercieel geworden. Er is enorm gebouwd en zelfs al hotels. Aan het strand merk je dat niet alleen de prijzen zijn enorm gestegen. Zo zat je eerst voor 350 roepie aan het strand nu betaal je 2500. Ook hier is het niet druk maar de prijzen blijven stijgen. De volgende dag heb ik onmiddelijk gezocht naar een goedkopere plek dan waar ik de eerste avond zat. Dit was toch echt wel een triest hok met een kapotte muskietennet geen privacy iedereen kon recht door dat hok heen kijken. Nu heb ik een fantastische stenen kamer met eigen toilet en douche en het is schoon en weer bij mensen thuis. MIsschien aan toeristen contact wat minder leuk maar het scheelt mij per dag precies een ruime maaltijd. Het water is weer te gek heerlijk warm en het zand is gewoon verloers zacht. Nu om 21.21 uur loopt het zweet nog met stralen van mij af zo warm als het nog is. Dus hier blijf ik lekker zitten tot ik weer terug vlieg naar Delhi. Heerlijk bijkomen van een hectisch jaar en lekker bij tanken. Dit zou ik eigenlijk vaker per jaar moeten doen ha ha ha

  • 23 December 2015 - 17:17

    Michael:

    Je bent geloof ik het meeste tijd bezig met afpingelen haha typisch India geniet ze en ja als dat een paar keer per jaar zou kunnen zou wel heel erg fijn zijn. grt michael

  • 23 December 2015 - 21:40

    Nicolette En Harry:

    Hi Janet, nu dan inderdaad maar ff relaxen de laatste dagen en genieten van het niks doen! Leuk om te lezen hoe je dat allemaal roggelt daar ;-) have fun en groetjes van ons.

  • 24 December 2015 - 13:39

    Klunegoor:

    hoi Janet
    Misschien kun je meedoen met de staatsloterij. Met een beetje geluk kun je het hele jaar vakantie houden.
    Groetjes

  • 25 December 2015 - 10:15

    Ellen:

    Hoi,

    Je vermaakt je weer prima lees ik wel. Geniet er nog lekker van. Hopelijk ben je op 1 januari op tijd terug in Zutphen om nog even een nieuwjaarsborrel te drinken bij Camelot. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Anjuna

Arembol

Dezelfde avond in Delhi op pad geweest om ergens een goedkope vliegticket te scoren naar Goa. En dat ging super snel. De volgende ochtend weer met de ondergrondse naar het vliegveld. Wat is dit een vooruitgang het neemt wel de charme weg maar ideaal is het wel. Grappig dat sommige verkopers dan gelijk zeggen dat er geen ondergrondse is en dat je alleen met de taxi naar het vliegveld kunt. Toch telkens weer van alles proberen om je wat wijs te maken,dit zit echt in de cultuur volgens mij. Ik moet wel zeggen dat het niet heel gemakkelijk is om de ondergrondse te vinden. Je moet dwars door het streinstation en natuurlijk staat de ondergrondse nergens aangegeven. Dan over een grote parkeerplaats vol tuk-tuks en dan kom je bij een glazen hok en daar is het. Omdat ik aankwam met de ondergrondse kon ik het snel weer terug vinden. Op het vliegveld maak ik contact met een priester in oranje en met hem kon ik mee meerijden half weg en hebben ze met in Mapsa afgezet bij de busstation. Zo dat scheelt al een heel eind. Nu met de bus naar Arembol. Ik heb al veel meegemaakt maar zo vol als deze bus werd was echt ongelooflijk. Drie rijen dik in het gang pad. Zovol en iedereen moest mee hoe dan ook. Wat een geluk dat ik een plaats bij het raampje had want het rook er als in een gymzaal zo naar zweet. gadverdamme wat een plaktoestand. En wie zat kon alle tassen van de mensen die moesten staan op schoot houden. En natuurlij k duurde deze busrit lang want als er iemand uit moest moesten soms eerst een aantal mensen uit om plaats te maken voor anderen. En dan werd iedereen er weer ingepropt. Aangekomen in Arembol kon ik bij iemand achterop de scooter en vond ik een kamer waar ik 2 nachten kon zitten. Arembol viel mij enorm tegen. Het strand is er super groot met ook al strand wachters omdat je niet ver in zee mag. Het stikt er van de kleding shops en allemaal verkopen ze het zelfde straat na straat. Helaas zijn er ook veel Russen ik heb het niet zo op deze schreeuwers, leuke Russen heb ik nog niet meegemaakt. Na twee dagen heb ik het wel gezien en ga ik naar Anjuna

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2016

In New Delhi gebeurt altijd wat

28 December 2015

Weer een jaartje ouder

26 December 2015

kerst weer overleefd

23 December 2015

Inmiddels Palolem

21 December 2015

Arembol
Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 217998

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: