Rancho Luna - Reisverslag uit Rancho Luna, Venezuela van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Rancho Luna - Reisverslag uit Rancho Luna, Venezuela van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Rancho Luna

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

26 November 2013 | Venezuela, Rancho Luna

Vanaf Cienfugeus ben ik met een taxi naar Rancho Luna gegaan. Een dorpje van niets. Heerlijk met zo´n grote Amerikaanse bak met vleugels helemaal waar ik op kick. De gozer en zijn broer zouden het wel even voor mij ´regelen´, en daar heb ik uiteraard al helemaal niets mee als het op die manier gaat. De mannen hier in Cuba zijn super galant dus ik hoef uiteraard niets te tillen. Het eerste casa vond ik te duur zelfs de gastvrouw belde met de baas en er ging niets van de prijs af. Dus mannetje galant zou het wel ff regelen. Aan de overkant van de weg was het weer een stuk goedkoper dus daar heb ik ingecheckt. De van die types roddeldames jeetje ook al spreek ik geen Spaans de houding zegt al genoeg. Mister perfect had zich voorgedaan als mijn vriend ja, ja die bedenkt wat en had zelf even geregeld dat hij op bezoek zou komen. Dus een dag heerlijk aan het strand gelegen dat was maar 5 min lopen. Het is moeilijk om een goedkope casa aan het strand te vinden het barst dan gelijk overal van de super dure hotels met alles erop en eraan. Op het strand veel locals en backpackers wat dus 2 dagen super gezellig was. Ik ben een dag met 2 gasten naar hun huis geweest. Hup in zo´n grote kameel bus. Als je daar in zit heb je gelijk het gevoel van vette derde wereld land. Bij hun thuis in die mega oostblok flats wat er aan de buitenkant niet uitziet. Was het binnen heel netjes. Alleen stromend water is er niet dat gaat allemaal via een buis en dan heeft iedereen enkele grote vaten op het balkon waar het water in opgevangen wordt. Natuurlijk moest ik mee eten. Al het groen wat er dan nog zo´n beetje is tussen de flats blijken allemaal afgebakende tuintjes te zijn waar varkens worden gefokt die moest ik dus ook bekijken. Het slachten van een varken mag wel en daar in handelen ook maar het slachten van een koe ik gelijk 20 jaar bajes ja ja voor een mens is het zelfs korter. Anders slachten ze gelijk alle koeien want ze zijn hier gek op vlees. En alles kopen is niet mogelijk want ze hebben een boekje waar elke week wordt bijgehouden wat er gekocht is zodat iedereen kans heeft op melk vlees eieren en rijst en nog wat dingen. We hebben het grote fort bekeken van de Spanjaarden voor de ingang van de baai van Senfuegos en daarna een winkel opgezocht wat ik zelf nooit zou hebben gevonden om te proberen een fles water te kopen. Terug gereist met de bus en ja ja de big boy was al op bezoek geweest maar de klets tantes hadden mooi mee gewerkt dus hem afgepoeierd hopla. Hij zou mij ook nog wel even ophalen en naar Trinidad brengen ik dacht het niets dus!! Na 2 dagen grillen en kletsen aan het heerlijke stand ben ik mooi vroeg vertrokken naar Cienfuegus om de bus te pakken naar Trinidad. Natuurlijk kneep ik hem of die gast voor zou komen rijden met zijn dikke bak van zijn broer. Maar zoals altijd kwam alles weer goed.

  • 26 November 2013 - 20:31

    Klunegoor:

    hoi Janet
    Weer een leuk verhaal. Jij weet het wel weer te regelen. Genieten maar en veel zien.
    Groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Rancho Luna

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 217769

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: