Alles komt weer geod - Reisverslag uit Santa Clara, Cuba van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Alles komt weer geod - Reisverslag uit Santa Clara, Cuba van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Alles komt weer geod

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

26 November 2013 | Cuba, Santa Clara

s´Morgens vroeg op om de spullen in te pakken en nog gauw een frisse douche te nemen en het laaste ontbijt bij Anita. Anita heeft tevens een lijst met goedkope casas voor mij gemaakt waar ik terecht kan als ik van de ene stad naar de andere verkas want er staat daarover helaas niets in de Lonely PLanet die heeft het alleen maar over te dure hotels. de avond ervoor gekozen om in een restaurant te eten want de gekookte vakenskop die ik in de pan zag liggen koken trok mij niet erg, want ook daar krijg ik dan de soep weer van bah de tanden zaten er nog in en ik keek zo tegen het gehemelte en dan die vieze lucht gadver. Ze kon overigens erg goed koken. Om 09.00 uur zou men mij op komen halen maar zoals altijd tel daar maar 20 minuten bij op. En ja daar kwam hij aan. Gelijk onderhandelen want de prijs was op eens verdubbeld. Gelukkig zat er een Amerikaanse in de taxi en probeerden ze mij weer een poot uit te draaien omdat we nu ineens maar met z´n tweeen zijn om naar santa Clara te reizen en ze hebben minimaal 3 zieltjes nodig. De poot strak gehouden want de bus zou pas om 15.00 uur gaan dat was ons alternatief als we niet onze zin zouden krijgen. Na wat onderhandelen en gewoon doen alsof je gek bent kregen wij onze zin en gingen we maar met z´n tweeen op pad in de Volkswagen Passat. De hele tijd de zelfde nummers op de radio die om een USB stick staan. De route ging prachtig door de bergen en na 3 uurtjes zijn we er. De stad weer even wat anders dan de kleinere steden zoals Trinidad en Ranch Luna. Voordat we het adres van de Amerikaanse konden vinden was ik de weg al bijster in dit labyrint. Zij had geboekt ver van het centrum. Ik blijk echt midden in het centrum te zitten. En gelijk maar op pad voor een internet cafe. Want in Trinidad lukte het niet want er zat geen programma Java script`op de computer waardoor ik niet kan inloggen. Hier duurde het weer super lang want je moet eerst een kaart kopen en de gegevens van het paspoort moeten worden ingevoerd en dan pas kun je op een computer. Maar deze is lekker snel. Vandaar dat het zo moeilijk is om een internet cafe te vinden ze zijn er nog erg weinig. Morgen ga ik naar het Che meseum en de dag erna pak ik de bus voor 7 uurtjes naar Holguin. Ik probeer eerst de kust omgeving te bereizen en daarna langzaam terug naar Hanvanna. Ik ben met recht weer terug in de stad. Meiden op enorme hoge hakken en super strakke kleding en dan natuurlijk de mannen die je hier na slissen en opmerkingen maken hoe mooi je wel niet bent ha ha ha. De vrouwen hier in Cuba vinden dit alleen maar erg leuk en het went wel heel snel. Verder is iedereen heel erg behulpzaam want zoveel Spaans spreek ik nog niet maar langzaam gaat het iets beter en kan ik al wat vragen en wat zeggen maar helaas geen heel gesprek. En ik wordt ook niet meer met het geld bedonderd dat is ook wel erg fijn. Ik heb mijn portemonnee vol met CUC´s en Peso´s vooral dat laaste werkt perfect om eten op straat te kopen dat scheeld enorm veel. Een ijsje kost maar een paar cent dus dat gaat super. Hoe het verdere systeem met geld hier werkt is mij nog niet duidelijk maar dat er verschillende geld stromingen zijn moet haast wel want iedereen probeert harde valuta (CUC) van de toeristen te krijgen. Nou dat was het dan wel even. Nu dus in Santa Clara zo direct lekker in de stad slenteren en morgen op jacht naar een buskaartje en naar het museum en altijd maar weer hopen dat ik mijn casa in de avond terug kan vinden. Groeten Janet

  • 27 November 2013 - 11:29

    Annie - Kapperallee:

    ha Janet nou het gaat weer goed dat lees ik tenminste , varkenskop met tanden in de soep pot ai nee dat is het niet. Het zijn weer echt verhalen van jouw gezellig om te lezen ga zo door groetjes moeders.

  • 27 November 2013 - 18:40

    Michael:

    hoi lieverd gaat weer prima he je vermaakt je wel en maakt van alles mee, moest wel lachen om die varkens kop ach is een keer wat anders haha.Ik ga er achteraan wat de cruise betreft ik ga morgen wat belletjes doen,komt goed.Ik was vandaag nog bij je moeder geweest was wel gezellig ik zei nog van nog 3 keer markt en dan is ze terug.Geniet ze van je vakantie en als je terug bent kun je alles nog eens vertellen love you xxxx

  • 28 November 2013 - 17:17

    Harry:

    bij ons noemen ze dat rollade alleen dan iets anders vlees haha mooi land he groeten van ons

  • 30 November 2013 - 21:05

    Janneke:

    Gewoon even een dikke kus van mij!!

    Ik hang weer aan je lippen met al je belevenissen, leuk!!!

    Tot gauw! xxx

  • 02 December 2013 - 09:42

    Michael:

    hoi janet ik heb de reis geboekt op 24 jan ik heb dit met je werk geregeld love you xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 218452

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: