Luieren in de zon - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Luieren in de zon - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Luieren in de zon

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

12 Januari 2012 | Sri Lanka, Hikkaduwa

De laatste dagen heb ik heel veel aan het strand gelegen. Nadat ik via Ratnapura in het zuiden ben beland, een gebied wat er behoorlijk van langs heeft gehad tijdens de Tsunamie is er hier heel veel nieuw opgeboud. In de steden zoals Tangalle kun je zien dat veel winkels en huizen nieuw zijn. Matara ligt echt heel dicht aan zee en ook hier is heel veel herbouwd zelfs het busstation ligt aan de kust en de wind waait er tussen de bussen door. In Matara neem ik de laatste bus richting Mirissa. Ik heb donders veel geluk op de plek waar ik uitstap spreek ik een stel die verder reizen naar Hikkaduwa en mijn een geweldig goed en goedkoop Geasthouse aan de hand doen. Ik weet niet wat een dubbel room bij hen betekend maar de single room was mega met een joekel van een bed midden in de kamer. Helaas was het verder vrij rustig in Mirissa het strandzand was er gewoon fluweel zacht en s'avonds kun je er de vis uitkiezen die je wilt eten aan een tafeltje oop het strand.In Mirissa heb ik een walvis tocht gemaakt en we hadden geluk we hebben 3 walvissen van behoorlijk dichtbij kunnen zien. Het fotograferen was helaas erg moeilijk want het kleine bootje zwiepte nogal heen en weer. Na hier 3 nachten te hebben verbleven ben ik doorgereisd naar Unawatune eerst viel het niet mee om een kamer te vinden en daarnaast was het ook nog eens bloedheet. En natuurlijk zo gauw je de spullen hebt uitgepakt en rondloopt zijn er zogenaamde goedkopere kamers te vinden. Maar ik zat er prima iets van het strand af maar leuke plek. Unawatuna is wat meer een dorpje en ligt niet direct aan de super drukke weg die je hier telkens moet oversteken het is de doorgaande kustweg van Tangalle naar Colombo en de bussen racen als gekken langs je heen. En natuurlijk heeft de helft de verlichting s' avonds niet voor elkaar en fietsers rijden bijvoorbaat al zonder ligt. Ik ben zelf 2x naar Galle gefietst wat ongeveer 7 km verderop ligt om er te pinnen en als het donker is moet je echt wel opletten wat er voor je gebeurt je fietst er op een smal strookje en alles denderd langs je heen, straatverlichting is er niet en je komt ook nog eens fietsers tegen of staat er zomaar een brommer geparkeerd. Een ding is wel gemakkelijk wat voor je gebeurt is belangrijk wat er achter je gebeurt daar hoef je niet op te letten. Galle heeft het enorm grote Dutch Fort vanuit de VOC tijd en is behoorlijk intakt. Eigenlijk is een een grote versterkte wal waarbinnen de oude oorspronkelijke stad is gevestigd. Er is een echte Hollandse kerk en je ziet er behoorlijk veel Hollandse invloeden. Zowaar werden alle straten voorzien van klinkers zoals wij dat kennen. Ik ben de eerste keer in de morgen naar Galle gegaan maar ik ben er gevlucht omdat het zo heeft was. De tweede dag dus laat in de middag nogmaals een poging gewaagd en dat was een beter tijdstip. Ik leerde al snel wat lokale jongeren kennen waarmee ik ben gaan snorkelen maar de vis die er zwom was in aantal erg klein en al het koraal was er afgestorven dat is wel jammer. In Unawatuna heb ik een nieuw drankje leren drinken Sprita met Wodka dus het was er behoorlijk party time, dus met gevolg uitslapen op het strand wat echt niet vervelend is! Wel klaagt iedereen over de vele Russen die hier op vakantie zijn en zich behoorlijk gedragen als: de rest past zich maar aan naar ons. Zelfs de lokale bevolking is er niet blij mee, maar blijkbaar is de president van Sri Lanka nogal populair in Rusland waardoor de Russen naar dit land komen. Unawatuna ligt in een baai en heeft ook een geweldig strand en leuke winkeltjes. Na vanmorgen maar eens flink te hebben uitgeslapen ben ik vanmiddag aangeland in Hikkaduwa eerst dacht ik even: is dit alles maar als je dan om de hoek loopt ligt er een mega lang strand op je te wachtten. Dus hier ga ik het nog wel even volhouden. Dus Joop bedankt voor de tip het lijkt mij hier echt leuk en vanavond speelt er een live band waar ik natuurlijk naar toe ga. Ik heb inmiddels al weer bekende reizigers gezien van enkele weken geleden het voelt voor mij meer maanden geleden en of ik zelfs al een halfjaar weg ben. maar helaas ik moet nu al gaan denken hoe ik zorg wel op tijd in Negombo te komen want 20 januari komt nu al snel inzicht en ik vlieg ook nog eens giga vroeg weg dus die dag telt al niet eens meer mee. Het Italiaanse stel die ik in Delhausie sprak zitten hier toegvallig ook en vonden Colombo een shopparadijs dus dat ga ik ook nog even mee pakken. De laatste kleding die ik nog heb daarvan kan ik ook de helft nog wel van weggegeven w en dan moet het hopelijk wel gaan lukken om de gekochte spullen heelhuids mee te krijgen naar Nederland. Het enige wat ik hopenlijk nog live te zien is de paalvissers waar Sri Lanka om bekend staat. De mannen zitten echt op een paal in het water met een hengel te vissen. Onderweg heb ik al wel wat palen gezien maar nog geen vissers op de palen gezien. Dus nu nog even kijken hoe mij Hikkaduwa mij bevalt en anders ga ik nog even het binnen land in. Enne ma die Ratna heeft zeker geen telefoon nummer gekregen!! Dus meer bellers zul je waarschijnlijk niet krijgen ha ha ha
Groeten vanaf de mooie droomstranden in Sri Lanka.

  • 12 Januari 2012 - 16:34

    Peter:

    heyy meis mooi verhaal weer maare .... ik mis wat spanning ,mannen en thee hihihi.
    Ja sorry ik heet peet enne mot je petsen .
    Zal blij zijn als je terug bent ,Tis zo stil dat de sluis afgesloten is hiero e drinken wel (ipv thee) Sprita met Wodka ???
    Geniet de dagen nog .
    Veel groetjes uit Eefde.

  • 12 Januari 2012 - 17:00

    Annie:

    Je zit mij lekker jaloers temaken met je mooie stranden Verheug je maar vast op de misschien winter in nederland ik op het warme strand volgende week hahahah. Ma

  • 12 Januari 2012 - 20:53

    Bert :

    Heerlijk, geniet, en blijf genieten tot dat je t vliegtuig mist.

  • 13 Januari 2012 - 04:07

    Olaf:

    Leuk om je verslagen te lezen! Geniet er nog even lekker van!

  • 13 Januari 2012 - 13:28

    Janet:

    Hee Peter ik ga natuurlijk niet alle ins en outs op deze site zetten dat snap je natuurlijk ook wel he????? Maar er is keuze genoeg......

    Groeten Janet van een geweldig mooi strand in Hikkaduwa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1180
Totaal aantal bezoekers 218054

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: