En dan nu de belevenissen in New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Janet Hogt - WaarBenJij.nu En dan nu de belevenissen in New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

En dan nu de belevenissen in New Delhi

Blijf op de hoogte en volg Janet

20 December 2015 | India, New Delhi

Nou dit verhaal kan ik dus wel dromen. Ik zag dat mijn eerste verhaal er nu eindelijk wel staat. Wat het probleem is geweest geen idee... MIjn vlucht ging behoorlijk snel met een kleine City Hopper via jawel ouderwets een trap het vliegtuigje in en hop naar Londen. Voor een ieder die nog een tegroot stuk handbagage bij zich had kon hem onderaan de trap alsnog inleveren. Dus bij de overstap in Londen gaf dat bij enkelen uiteraard problemen. Een dame begon mij gelijk af te zeiken dat ik volgens haar mijn visum niet voor elkaar had. Ik heb maar 2 A4 tjes en dat zonder pasfoto. Zij had een dik pak papier en natuurlijk haar frustraties over haar bagage. Dus ik nog lekker nonchalant dat ik heus snel in het vliegtuig naar Inida zou zitten. En gelukkig een blik op mijn papieren en ik kon doorlopen. Bij deze dame gingen de mondhoekjes nog niet iets verder naar beneden.
Een totaal volgeboekt vliegtuig richting Delhi met voor een een ouwe zeurpiet die ook werkelijk overal wat over te zeiken had en als hij zijn zin niet kreeg ging hij met een zaklantaarn schijnen en ja daar zat ik dus net achter en dat werd een gebek tegen elkaar wat ik uiteindelijk wel heb gewonnen. En verder was er een hele babycresh losgerukt als de ene rustig was gilde de andere weer. Pfff mischien is het een gat in de markt vliegen zonder kinderen??
In Delhi ging gelijk de ontstress modus aan, een super lange rij voor de douane en toen wij bijna ja bijna aan de beurt waren mochten alle mensen met een e-ticket visum uit de rij en doorlopen naar de andere loketten. Ai 20 hokjes en 6 mannetjes en een mega rij. Toen wij er nog bij kwamen zijn er dan ook gelijk 2 mannetjes weggegaan en duurde het ongeveer 1,5 uur. Zo blij is India met zijn toeristen ha ha. Nou alle vingers worden printen van genomen, een iris scan en een digitale foto. Ik vraag mij af wat ze daar allemaal mee doen en hoelang het bewaard blijft. En door dat super lange wachten stonden alle lopende bagage banden allang stil. Dus op jacht naar mijn rugzak. Hier en daar na vraag gedaan en ja hoor ergens in een hoek een enorme stapel waar iemand heel erg druk mee is geweest. Na wat gooi en trek werk vond ik mijn rugzak. Toen het volgende geld regelen. De ene automaat na de andere geprobeerd en niets he echt geen cent wat een gedonder en ik snapte er niets van. En dan eindelijk valt het kwartje SUF SUF hoe blond ben ik eigenlijk weer vergeten mijn pas te laten deblokkeren. Gelukkig nog een briefje van 10 euro op zak wat ik kon wisselen en voor een kleine 60 roepie (100 roepie = 1,50) met de ongelooflijk schone hieper moderne metro naar de binnenstad. Aangkomen mijn guasthouse opgezocht en gebeld met de bank. Na een half uur een mooi dik pak roepies uit de muur getrokken. Dat voelt toch wel erg goed.

  • 20 December 2015 - 15:57

    Annie - Kapperallee:

    Fijn dat alles oké is , dit is wel de eerste brief die ik van je lees.
    Wat raar van dat pinnen, bij ons in de fam. gaat toch alles altijd in één keer goed hi hi hi
    volgende keer is 3x scheepsrecht. groetjes.

  • 20 December 2015 - 17:43

    Harry En Nicolette:

    sukkel dat weet je nu toch buiten europa hahaha (dat was je broer ;-) Maar ik moest natuurlijk ook wel lachen. Met heel veel dingen ben je super slim maar dit was wel een (grijs) blonde actie. Maar gelukkig is het weer goedgekomen en als ik je moeder en Harry moet geloven gaat dit altijd zo dusssss hihi Heel veel plezier en wij wachten in spanning je volgende actie af.
    groetjes uut Loarne en Eefde.

  • 21 December 2015 - 13:01

    Michael Krassenberg:

    Ik lees het alweer het gaat weer als vanouds haha veel plezier daar grt

  • 21 December 2015 - 16:19

    Janet Ter Hogt:

    He hoi vrieden natuurlijk kan het niet in een maal goed gaan ha ha ha en ik denk dat dit mij vast nog wel vaker gaat overkomen hi hi. En dat die overige verhalen niet geplaatst werden daar snap ik ook geen joota van. Maar deze staat er dan ineens 2x op.

  • 22 December 2015 - 19:04

    Annie Ter Hogt:

    ja we hebben nu 3 verhalen waarvan 2 de zelfde dus gaat goed blijf proberen.
    wij lezen wel. tjuuuus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Arembol

Dezelfde avond in Delhi op pad geweest om ergens een goedkope vliegticket te scoren naar Goa. En dat ging super snel. De volgende ochtend weer met de ondergrondse naar het vliegveld. Wat is dit een vooruitgang het neemt wel de charme weg maar ideaal is het wel. Grappig dat sommige verkopers dan gelijk zeggen dat er geen ondergrondse is en dat je alleen met de taxi naar het vliegveld kunt. Toch telkens weer van alles proberen om je wat wijs te maken,dit zit echt in de cultuur volgens mij. Ik moet wel zeggen dat het niet heel gemakkelijk is om de ondergrondse te vinden. Je moet dwars door het streinstation en natuurlijk staat de ondergrondse nergens aangegeven. Dan over een grote parkeerplaats vol tuk-tuks en dan kom je bij een glazen hok en daar is het. Omdat ik aankwam met de ondergrondse kon ik het snel weer terug vinden. Op het vliegveld maak ik contact met een priester in oranje en met hem kon ik mee meerijden half weg en hebben ze met in Mapsa afgezet bij de busstation. Zo dat scheelt al een heel eind. Nu met de bus naar Arembol. Ik heb al veel meegemaakt maar zo vol als deze bus werd was echt ongelooflijk. Drie rijen dik in het gang pad. Zovol en iedereen moest mee hoe dan ook. Wat een geluk dat ik een plaats bij het raampje had want het rook er als in een gymzaal zo naar zweet. gadverdamme wat een plaktoestand. En wie zat kon alle tassen van de mensen die moesten staan op schoot houden. En natuurlij k duurde deze busrit lang want als er iemand uit moest moesten soms eerst een aantal mensen uit om plaats te maken voor anderen. En dan werd iedereen er weer ingepropt. Aangekomen in Arembol kon ik bij iemand achterop de scooter en vond ik een kamer waar ik 2 nachten kon zitten. Arembol viel mij enorm tegen. Het strand is er super groot met ook al strand wachters omdat je niet ver in zee mag. Het stikt er van de kleding shops en allemaal verkopen ze het zelfde straat na straat. Helaas zijn er ook veel Russen ik heb het niet zo op deze schreeuwers, leuke Russen heb ik nog niet meegemaakt. Na twee dagen heb ik het wel gezien en ga ik naar Anjuna

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2016

In New Delhi gebeurt altijd wat

28 December 2015

Weer een jaartje ouder

26 December 2015

kerst weer overleefd

23 December 2015

Inmiddels Palolem

21 December 2015

Arembol
Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 218038

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: