Als haringingen in een warm blikje - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Als haringingen in een warm blikje - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Als haringingen in een warm blikje

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

28 November 2010 | Swaziland, Ezulwini

Zondag eindelijk is het dan zover ik vertrek!! De avond er voor begon erop een lodge om 18.00 uur al een house party, en jawel deze ging door tot 06.00 uur de volgende ochtend. Een heerlijk nachtje slapen dus....Nee helaas niet. Om 5.30 uur was ik al klaarwakker van de bas tonen, en snel de laatste rommel inpakken en oppad. Jeetje ik had al zoveel spullen achtergelaten in Nelspruit en nog is mijn rugzak niet aan de lichte kant. En het was natuurlijk bloedheet om 06.00 uur. Een van de bezoekers bood me een lift aan naar de plaza waar het busstation is, gelukkig dat scheelde me een halfuur lopen in de hitte. Maar het zag er toch nog even naar uit dat ik genoodzaakt was uit te stappen want ik moest toch echt zijn pipi zien. Dacht het niet!!! Hem even heel duidelijk gemaakt dat ik daar dus niet van gedient ben en aders stap ik gelijk uit, ik had de handrem al vast. Maar gelukkig de broek bleef bij hem dicht en stond ik mooi op tijd bij de bushalte, maar helaas de bus was om 06.00 uur al vertrokken en gaat niet nog een keer op de zondag naar de grens van Swaziland. Nou ja dan dus maar met een taxibusje. Met rugzak op de knieen en het zweet gutste me al langs de rug en langs mijn armen wat was inmiddels nog warmer geworden. Alles ging als een gesmeerde bliksem goede aansluitingen en lekker warm op elkaar gepakt. Maar in Swaziland kunnen ze het nog beter de Toyota taxibusjes hebben daar zelfs nog sta plaatsen dus toen was het echt proppen en zweten. Voor 12 uur was ik al in mijn uitgekozen lodge en hele klim in de zon met bepakking en toen ik met een bijna een paars hoofd bij de receptie stond en snakte naar een koude douche vertelde ze met een stalen gezicht dat alles was volgeboekt. O nee he, weer dat hele eind in de zon terug dacht ik nog NU EVEN NIET. Maar gelukkig ze had me ervolledig in laten lopen ik heb nu een hele kamer alleen. Wat heerlijk en wat zal ik vannacht goed slapen. Morgen ga ik lange trail lopen en de dag erop heb ik raften op de planning staan. Dus in Ezulwini zal de tijd wel omvliegen. Ik moet zeggen het is hier echt schitterend het heeft hier in de bergen echt wel wat weg van Zwitserland alleen er is geen sneeuw en ik mag echt hopen dat het hele sneeuwballen gooien in Januari echt weer voorbij is. En alen bedankt voor de leuke reacties. Ik ga nog even van de zonnestralen genieten Groeten Janet

  • 28 November 2010 - 17:55

    Janneke:

    Hahahaha dat heb jij weer zo´n potloodventer!!! Had hij even de verkeede voor zich! Getver. Tot nu toe is hier in zutphen maar een heel klein beetje sneeuw gevallen, wat gelukkig ook alweer weg is. vanacht zo´n min 5 graden. Dus geniet maar lekker van de zon. Heel veel plezier, en voor vanavond, slaap lekker. Dikkde kus, Janneke xxx

  • 28 November 2010 - 18:05

    Klunegoor:

    Hoi Janet
    Geniet van het mooie weer. Het is hier klere koud en het wordt schijnbaar deze week ook nog niet veel beter. Ze voorspellen sneeuw.
    Wat een verhaal van jou weer zeg. Als die kerel hier liep hield hij zijn broek wel aan met die kou.
    groetjes

  • 28 November 2010 - 18:08

    Jacolien:

    die hitte is bijna niet voor te stellen hier in vriezing Keijenborg. Yeah. De buitenkraan is bevroren. Weer eens te laat afgedekt. Maar goed, je kent me. Hoe kouder hoe beter. He, maar je houdt toch wel van house party's? Have fun met trailen en raften!
    Jacolien

  • 30 November 2010 - 15:21

    Annie:

    Hoi, Janet fijn geraft vandaag is reak. op die andere mail jij regen wij erg koud morgen woensdag nog erger, regen is toch wat anders dan een harington en pipi toners. Neem het er nog van het is nu zo voorbij jammer he'groetjes moeders.

  • 02 December 2010 - 20:40

    Peter:

    hoi meis. Ik Heb net je kaartje binnen en ik vind dit zo lief die boodschap .... had ik ff nodig en weet je mis je ook nog .Jij ook he alle liefde en geluk die je toebedeeld is.
    Gtzzz de OPPPAS ;-)

  • 14 December 2010 - 12:55

    Francine En Hans:

    Nou at leuk om te lezen en allemaal zo bekend voor ons van het fietsen daar 2 jaar geleden. Wij hebben genoten van Swaziland mooie natuur en grappige combiatie van mensen i klederdracht maar wel in moderne supermarkt. Nou nog een heerlijke tijd, het begint wel op te schieten he. Maar nu nog veel genieten en dan weer hard werken kun je straks veel naar buitenland. groetjes van de fietsende hans en francine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Swaziland, Ezulwini

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 218505

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: