Daar sta je dan........ - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Daar sta je dan........ - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Daar sta je dan........

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

06 December 2013 | Cuba, Santiago de Cuba

Al vroeg in de ochtend wordt ik vanuit Gibara opgehaald om door te reizen naar Baracoa dat is inderdaad een heel eind maar moet kunnen. In de Lonely PLanet staat dan wel geen tijdschema maar als de bus om 08.00 uur vertrekt vanuit Holgien naar Santiago dan blijven er nog voldoende uren over. Ik had al een reservering in Baracoa gedaan. Alles verloopt perfect voor iemand die maar een klein beetje Spaans spreekt valt het mij allemaal nog best mee Camping Engels half bakken Spaans en Nederlands gemixd lukt het mij goed ha ha ha. In Santiago aangekomen er zaten maar 5 mensen in de bus ja, ja wat een luxe en een vreselijke Amerikaan die de hele tijd irritant zijn neus zat op te halen. In gedachten noemde ik hem al Meat Loaf zo verschrikkelijk lelijk vies enz. gadver... HIj stapte onderweg uit en werd opgehaald door zijn Cubaanse liefje en ze vrat hem zowat op en paste wel 4x in dat dikke lichaam. Ik ga ermaar vanuit dat het om de dollars draaide want dat is hier vaak wel het geval. I love you ik hoor het dagelijks na 2 tellen een gesprekje ja aan mijn hoela mijn paspoort en mijn geld zul je bedoelen. Maar wat wil je als je gevangen zit op een eiland en het verder geen enkele mogelijkheid hebt om meer te kunnen verdienen laat staan het land uit kunnen. Ik begrijp het heel goed maar I love you is toch een ander verhaal ( later hierover meer). In Santiago aangekomen om 12.00 uur sta ik dus te kijken geen bus meer. Nog een hele dag voor de boeg en geen bus meer.......???? Belaagd door alle taxichaffeurs en niets geregeld tja daar sta ik dan te bakken in de zon godver.....Zo;n mannetje van de busterminal wil wel wat regelen en is daar al druk doende mee maar aan het einde van het verhaal draai ik altijd op voor de commissie dus daar trap ik niet in. Natuurlijk liep ik weer dwars door een kantoor wat niet de bedoeling was een hoop heisa in het Spaans maar soms is het dan ook weer verdomd makkelijk als je de taal niet verstaat ha ha ha. Ik wordt bijna aangeklampt en meegenomen naar de andere kant van de straat na een zogenaamde goede deal. Daar aangekomen zou ik bijna de taxi instappen maar dan is er ineens niets meer mogelijk. Na wat heen en weer gepraat gaat de deal van mij kant niet door want ik wordt de taxi chaffeur toch niet naar Baracoa gebracht ja voor 80 CUC dat nooit. Uiteindelijk beland ik bij een enorme dikke zwarte Neger in de aftandse Lade. Zelfs het stuur is al kleiner anders past hij er niet in. Ik zit met ongeloof dat enorme grote lichaam te bekijken in een Lada die lijkt wel alsof hij is aangevreten door de ratten. Alle luxe is eruit. Geen hemeltje mijn deur kan ik zelf niet dicht doen en ook het rubber van de deuren is verdwenen. Maar als klap op de vuurpijl wel een screen zo'n kleine TV waarop de DVD met uiteraard Salsa muziek is te zien. Wat een tegen stelling. Nou ik wordt ergens naar een Casa gebracht en het zal wel. Natuurlijk klopt het de mensen doen echt alles voor je. Midden in het centrum geweldig een superaardige eigenaar en ik verblijf er een nacht. SAntiago swingt een winkelstraat waar ik echt uren op de stoep heb gezeten om naar de prachtig gekleurde mensen massa te kunnen kijken in de winkelstraat die echt tegen een berg aanloopt een gekleurde pracht van een mensen die voorbij komen. Ik heb die dag weer heel wat kim in de benen zitten en dan ook alles gezien. Helaas was de halve stad in de steigers en was men volop aan het schilderen. De zwarte madonna kon ik niet zien want ook de befaamde kerk werd gerestaureerd. Ik zoe eruit als een grote pagina uit een braille boek want ik ben blijkbaar bij het laaste etentje in Gibara totaal lek gestoken. Wat een ellende ik probeer zo'n beetje alle cremes die ik bij mij heb om de jeuk tegen te gaan. Na een dag en nacht Santiago weer vroeg eruit om al met de eerste en enige bus te vertrekken naar Baracoa. Bijna het einde van Cuba zo'n 900 km van Havanna

  • 08 December 2013 - 12:20

    The Viking:

    It looks like you again have a fantastic holiday with wonderful experiences.
    Take care. Hugs from me.
    Anders ;o)

  • 08 December 2013 - 17:28

    Janet Ter Hogt:

    Hi Anders yes it's a big ecpirience special the langeuage this week I had to speak German, Dutch, Engels and Spanisch so slowly it begins a new kind of special traveling language with a book in my hand. But still it's working, and a lot of time I get the prices down. I promist my self to learn Spanisch when I'm back home!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Santiago de Cuba

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 218188

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: