Hoezo sneller van A naar B? - Reisverslag uit Bayamo, Cuba van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Hoezo sneller van A naar B? - Reisverslag uit Bayamo, Cuba van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Hoezo sneller van A naar B?

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

08 December 2013 | Cuba, Bayamo

De volgende dag met een Kia over de meest ruige wegen in een aantal uren naar Holguin. De weg is soms best ruig jammer dat ik niet via Santiago kon want die weg was zo prachtig maar aan de andere kant wil ik altijd graag veel andere dingen zien dus dit was ook prima. Achterin zitten 3 Duitse meiden gepropt die niet zoveel lef hebben. Ondanks dat ik niet met de chauffeur kan communiseren hebben we toch lol samen en de overigen liggen maar wat te slapen. Via dorpjes en gehuchten komen we langs Moa waar de grote Nikkel fabriek staat en de omgeving totaal is afgegraven, eens wat anders dan de keurige delen van het land wat je als toerist normaal ziet. Ik ben ruim op tijd in Holgien en wordt gedropt op het busstation om een bus naar Bayamo te regelen. De Duitse pubers gaan naar het strand. Nu blijkt dat ik 4,5 uur moet wachtten dus dat is een halve dag. En uiteraard ben je de taxi nog niet uit of daar komen ze uit alle hoeken weer aan de regelaars die altijd wat uit je portemonnee proberen te praten. Een taxi voor 40 naar Bayamo ik zeg gelijk 15 en dan komt het spelletje ja nee weglopen terug komen afwijzen ik kanhet al dromen. Maar op een gegeven moment hapt ereen. Verdikkeme ga ik toch weer het dubbele betalen dan de bus...... Ik kan met de lokale bus/vrachtwagen mee mag voorin zitten rugzak op het dak en ben binnen het uur in Bayamo. Dat klinkt goed dat klinkt naar avontuur en dat wil ik want het ging allemaal te gelikt en te makkelijk Doen dus!! Naast mij komt een leuke meid te zitten die Salsa les geeft en goed Engels spreekt en met een beetje geluk deze zomer haar vriend in Friesland mag bezoeken de klik is er. De chauffeur is een echte Cubaan flirten en aandacht geven. Met een dikke zwarte roetwolk vertrekken we. Ik kijk af en toe in de spiegel en er is een enorme straaljager pluim achter onze rammelbak. Precies zoals ik al zo vaak had gezien hoe zo APK? Dat kent men hier niet zolang het loopt en rijd is het prima. Maar we zijn de stad nog niet uit en ja hoor we staan aan de kant auto pech. De kap gaat omhoog en enkele mannen helpen er wordt niet gemopperd maar geholpen! Zo kan het dus ook. Na wat gedoe en gestart doet hij het weer. Ik had het nog nooit gezien maar er komen echt roetstukken uit de uitlaat en het gras is gewoon zwart!! We rijden weer. Maar helaas niet voor lang. Dan staan we weer stil. Het echte avontuur is begonnen voor mij. Nu blijkt dat men officieel geen toeristen mee mag nemen ivm verzekering enz. Maar niemand doet moeilijk. Alleen moet ik betalen om zodoende ander vervoer voor iedereen te kunnen regelen. Wordt vervolgd mijn type tegoed is op. Groeten

  • 08 December 2013 - 18:20

    Janet Ter Hogt:

    Dat vervolg duurt even want ik ga nu 3 dagen klimmen Groeten

  • 08 December 2013 - 18:41

    Janneke:

    Het is weer een heel boekwerk met al je verhalen, hartstikke leuk!! Geweldigenoten!!!!!!!!

  • 09 December 2013 - 15:44

    Flip:

    ik wacht wel 3 dagen hoor , klim ze dan maar gr flip

  • 10 December 2013 - 16:11

    Klunegoor:

    Hoi Janet
    Je hebt nog wat aardig wat geduld zeg. Hadden we niet gedacht.Wat een geregel allemaal. Maar prachtige verhalen.We genieten ervan. Nog veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 218294

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: