Nog even kort het verslag van Bayamo - Reisverslag uit Bayamo, Cuba van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Nog even kort het verslag van Bayamo - Reisverslag uit Bayamo, Cuba van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Nog even kort het verslag van Bayamo

Blijf op de hoogte en volg Janet

12 December 2013 | Cuba, Bayamo

Godsamme ik zit hier te bevriezen recht onder de airco!! En dat in mijn hempje met blote rug gadver!! Nou richting richting Bayomo komt er uiteindelijk ander vervoer en stappen we na ruim een halfuur mte z´n allen in. We worden gedropt bij het treinstation en ik begin maar te wandelen want er gebeurt even eens niets geen getrek of gezeur om taxi´s of casa´s. Het is nog erg rustig in Bayamo en in het hele land is het vndaag doden herdenking van alle gevallen soldaten die gevochten hebben in Angelo en daar zijn heel veel Cubanen gesneuveld. Ook ligt het hele land voor 2 dagen plat met alle aktiviteiten om dat Nelson Mandela is gestorven en een vriend van Fidel schijnt te zijn, dus overal hangt 2 dagen de vlag halfstok en dat zijn er in dit land heel veel. Na verloop van tijd komen de ´vrienden´er weer aan. De een heeft nog mooiere verhalen en beloftes dan de ander. Maar ik kies maar iets uit voor na een onderhandeling. De kamer met prachtig balkon is prima maar de casa dame is een echte bitch en dat zal later ook blijken. Bayamo is niet schoon maar bijna steriel nog nooit heb ik zo´n schone stad gezien. De wandelstraat met winkels waar je niets kunt kopen glimt nog harder dan mijn vloer in de gang ongelooflijk. Overal is moderne kunst en het is dus een leuke maar wat saaie stad en Salsa zit er vandaag niet in en ook het straatfeest gaat helaas niet door. Gelukkig tref ik een Nederlands stel die ik aanspreek om over de trekking wat wijzer te worden want volgens mijn casa familie kan dat pas maandag of dinsdag en daar heb ik eigenlijk geen trek in. Maar de NLérs hebben al contact gehad en morgenvroeg worden de zaken afgerond dus ik haak aan. Soms gaat het allemaal weer super gemakkelijk als je maar domweg begint met een gesprek. de volgende dag er dus toch weer vroeg uit wat ik stiekem net niet gepland had en nog voor mijn ontbijt is alles al geregeld en vertrekken we om 14.00 uur. Ik ga uitchecken maar dat moet ik wel NU direct onder het toeziend oog van de bitch en haar dochter. Ik let maar goed op of er geen spullen verdwijnen want de volgende toerist was al binnen. Gelukkig ik kan nog enkele uren ronddwalen en mijn rugzak laten staan en dan vertrrek ik.

  • 12 December 2013 - 23:52

    Bert:

    Niet klagen he. Mandela is hier ook hartstikkesteen dood. Kan gebeuren na 95 jaar. Geniet ervan dat je alleeen maar hotels, reisdocumenten, eten, enz enz hoef te regelen en niet dat je je trein haalt naar je werk niet haalt. Btw, op tijd thuis voor je verjaardag?
    Groeten, en Iron Maiden op Fortarock.
    Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 218293

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: