Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Trinidad

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

26 November 2013 | Cuba, Trinidad

Ik stond in Rancho Luna bij de bushalte en men ziet gelijk dat je wit bent. Ik al wel trots op mijn kleurtje maar je blijft voor hen wit. Stopt er een Lada (nog nooit van mijn leven zoveel Lada´s gezien) en krijg ik een lift richting de busterminal. Daar uitgezet en mister bla bla niet meer gezien. Helaas was ik wel veeeel te vroeg voor de bus. Mijn rugzak er neergezet en de man van Vazul de busmaatschappij waar ik dan een kaartje moet regelen zette mij weer fijntjes uit zijn kantoor ik mocht over 1,5 uur wel weer terug komen. De dweilman maakte al een hoop heisa dat ik daar in de wachtruimte zat want zijn vloer moest gedweild worden en dat deed hij dus 4x dat kennen ze niet in NL. Er waren inmiddels al veel backpackers dus heb ik maar ergens een fles water proberen te kopen maar dat kon uiteindelijk helemaal buiten de terminal ergens op straat. Daar kon ik voor de zelfde prijs met een taxi mee. Hup de spullen weer opgehaald en in de taxi gekropen. Na 10. min ging het allemaal weer niet door heel vaag en wazig allemaal maar volgens mij kwam het door de politie die ergens stond. Dus weer terug naar de terminal in de brandende zon en was uiteindelijk de allerlaaste die de bus in mocht en piste bijna naast de pot want de bus was vol het was allemaal weer wazig geregeld en was de kaart verkoop ineens zomaar ergens in de hal heel vaag maar alles weer gered mocht mooi voorin de bus koninklijk zitten, behalve de controleur die naast mij naast de deur stond rook nogal onfris uit zijn mond en dat dus een aantal uren grrrrrr. In Trinidad was ik als 1e uit de bus en ik loop de terminal uit. Ik had maar bedacht dat ik op een servet de prijs van de casa had gezet inclusief ontbijt en dat werkte. Je werd er opgewacht door een horde casa eigenaren die een ´vis´ zoeken voor de kamers. Ik voelde mij dan ook gelijk een vis die binnengehaald werd. Die kleine Anita was super fanantiek en greep mij beet en werd bijna met rugzak en al meegesleept als dikke vangst ha ha ha. Ik kreeg een super leuke kamer met eigen terras en alles erop en eraan. Het blijft vreemd om zo in ht gezin rond te lopen. Het huis was als het ware een hele lange gang en de jongelui die nog thuis woonden daar loop je dan zo langs het bed als ze liggen te slapen bizar eigenlijk. Ik heb 4 nachten bij de familie van Anita gezeten. Trinidad is echt fantastisch valt onder Unesco en het is net een openlucht museum. De overige straten geven wel de indruk of het een groot prostitutie stad is. De ramen zijn vanaf de grond heel erg hoog met tralies ervoor en daar zitten s´avonds de vrouwen achter te kletsen en omdat het zo lekker warm is draagt men hier weinig kleding. Na een dag door de stad te hebben gelopen. Heb ik de volgende dag wel zo´n 15 km gewandeld in de prachtige vallei waar vroeger duizenden slaven hebben gewerkt in de suikerrietplantages vandaar dat Trinidad vroeger zo super rijk was. De dag daarop ben ik met de taxi naar play Ancon geweest echt dat spierwitte zandstrand en met kristal helder warm water. Een heerlijk relaxed dag. De taxi zou mij om 18.00 uur weer ophalen maar er bleek ook een hop on hop of bus te rijden dus heb ik die maar mooi gepakt dat was een heel stuk goedkoper. Ik had wel met die gast afgesproken om mij de volgende dag op te halen voor Santa Clara dus ik ben benieuwd of hij dat nog gaat doen.