Grrrr wat een gedoe - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Grrrr wat een gedoe - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Grrrr wat een gedoe

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

13 Mei 2014 | Albanië, Tirana

Hoi allen, hier weer een bericht van die knooierd die altijd problemen heeft met data en tijd.
In Tirana kon ik maandag met de fiets op pad om geld te scoren. Nou ik kan je vertellen ik heb heel wat banken bezocht en evenveel automaten. Daarna weer op de fiets terug naar mijn hostel want de portemonnee bleef leeg. Gelukkig was het internet gratis en bellen heeft mij ook niets gekost en wat blijkt.......Albanie valt niet onder Europa dus een kort telefoontje naar Amsterdam en hup mijn pinpas werd un-lockt en pinnen maar YIehaa. Met een prettige portemonnee vol Lek ben ik vertrokken naar Skordra in het Noorden. Het was hielarisch want de mannen (eigenaren) wilden mij niet laten gaan die vonden het weer een geweldige stunt van mij dat ik mijn pinpas niet kon gebruiken, en het was er dan ook bere gezellig in Tirana. Hadden die gasten voor de fun alle deuren op slot gedraaid en ja hoor grrrr had ik net mijn bus gemist door deze gein. Gelukkig gaat er elk half uur een dus geen probleem. De weg naar Skodra viel mij hartsikke mee want iedereen houd maar vol dat je een hele goede auto nodig hebt ivm de slechte wegen. Ik zat dus in die bus te wachten en wat zie ik alleen maar Duitse automerken. Volgens mij is het zelfs zo dat als alle Mercedessen een dag niet op de weg zouden mogen 80% geparkeerd staat. Ongelooflijk de meest dure exemplaren rijden hier rond en ik zie hier geen hond werken. Nu vertelde men mij in het nieuwe geasthouse al dat alles hier maffia is en dat er op bestellling vele auto's per dag hier illegaal de grens overkomen grrrr en deze club wil bij de EU volgens mij kunnen we dat maar beter met z'n allen tegen houden. Echt waar nu staat er weer een spik splinter nieuwe Hummer aan de straat. Deze ochtend moest ik om 06.00 uur met de bus mee om een pracht van een toer te maken en ja hoor straten vol Mercedes zoveel zie je er in Nederland niet eens. Vandaag dus met een mini busje vertrokken vol docenten die na 2,5 uur rijden warden afgezet bij 2 verschillende schooltjes in de middle of now where. Leuk voor hen zelfs het vervoer wordt door de overheid betaald. Na een 30 min. werd er zelf een koffie pause gehouden voordat men aan het werk gaat. In die mini bus uiteraard Mercedes moesten ook nog een aantal kinderen in die werden achterin gepakt staande tegen de deuren. Echt wel vol dus. Na een prachtige rit door de ruige Bergen een mengeling van Noorwegen en Zwitserland echt prachtig via een donkere oude tunnel kwamen wij bij de rivier voor een 3,5 uur durende tocht. Een geweldige boot onderstuk boot met daarop een oude bus gelast geweldig!! Onderweg werd hier en daar iemand opgepikt en die wonen dan geheel alleen ergens in de Bergen. Ik kon zogenaamd deze trip niet alleen maken dus kreeg ik een gids mee. Nou dat duurde niet lang of ik had al een vette discussie met hem. We kunnen nu niet meer met elkaar door een deur. Wat een pech we moeten ruim 2 uur wachten op de bus dus ben ik nu snel even een internet café ingedoken want grrr lk krijg de kriebels van die puber die alles zogenaamd beter weet en alles voor mij wil beslissen. Dus met recht grrr Voor de rest een pracht van een dag mooi weer en een super tocht over een van de mooiste rivieren van Albanie. Een aanrader voor iedereen die dit land wil bezoeken

  • 13 Mei 2014 - 15:44

    Annie - Kapperallee:

    HOI JANET hadden wij al gedacht van dat pin verhaal, had je daarom gisteren gebeld, ik was net te
    laat .Hoor je nog wel een keer. gr. ma.

  • 13 Mei 2014 - 15:54

    Olaf:

    Hoi Janet, als jij op vakantie bent is het ook nooit saai hè....:)) Heel veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Albanië, Tirana

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

Het is wat snel om alweer op reis te gaan maar gezien de planning en rekening houden met collega's was dit voor mij ongeveer het beste tijdstip om naar het (nog) onbekende land Albanië te gaan. Ik had zomaar ergens in een tijdschrift iets gelezen over Albanië en daarna maar eens gegoogeld en toen was ik al om. Albanië is 28,748 km2 groot iets kleiner dan België. Het heeft een mediterraan klimaat met 362 km prachtige stranden en kust., die bezaaid liggen met bijzondere dingen en wel bunkers. De bunkers zijn afkomstig uit de communistische periode van dictator Enver Hoxa. In die periode was het land behoorlijk afgeschermd van de rest van de wereld en misschien daardoor nog steeds zo onbekend.
Daarnaast biedt het land enorme grillige bergen met daar tussen meren en rivieren. Deze bergen zullen mij tijdens de wandelingen waarschijnlijk weer behoorlijk van het luie zweet ontdoen. Mijn plan is om de Llogaraja Pass van 1000 m hoogte over te gaan en de Karavastaja Lagoon te bezoeken. Ook zijn er witte Pelikanen die in Albanië hun broedplaats hebben. Verder zijn er veel oude gebouwen en bijzondere dingen te bezoeken ik ga er weer volop van genieten en ik laat mij weer verassen door de bevolking het eten en de overnachtingsplaatsen. Het wordt weer een nieuwe manier van reizen want helaas is er niet zo heel veel aan goede reisboeken te vinden over dit nog onbekende land geen reisbijbel zoals de Lonely Planet. Gelukkig vond ik bij de wandelwinkel in Deventer een landkaart en een Bradt en nog een Duitstalig boek en daar ga ik mijn avontuur mee startten. Met een goedkope vliegticket van Al Italia en een meereiskaartje van de NS begint mijn reis zaterdag al lowbudget. Nu nog zon en een beetje verstaanbaar kunnen maken en veel leuke mensen ontmoeten dan gaat het wel lukken in het nog vrij onbekende Albanië.

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2014

Hoogte en diepte punten

27 Mei 2014

MIjn nieuwe paspoort gaat de tienjaar niet halen

23 Mei 2014

Zoeken

23 Mei 2014

Mijn kuiten zijn wel 10 cm in omvang gegroeid

23 Mei 2014

Veel hotels weinig strand
Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 218043

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: