Op de terug weg - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Janet Hogt - WaarBenJij.nu Op de terug weg - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

Op de terug weg

Door: Janet 22-01-2013

Blijf op de hoogte en volg Janet

22 Januari 2013 | Indonesië, Denpasar

Hallo allmeaal. Ik weet niet hoe koud het inmiddels in NL is maar hier stroomt het zweet van mijn armen af. Ik heb eindelijk in deze wazige achterbuurt waar ik nu zit een internet cafe gevonden alleen is er niemand te bekennen en heb ik maar snel ingelogd. Ik ben vanuit Klungkung om 06.00 uur vertrokken richting Kusamba om daar met de ferry naar Nusa Lembogan te gaan. Gelijk stond er een BEMO voor en kon ik instappen. Ik had al zo'n vermoeden dat het weer gezeur om geld zou gaan geven, want telkens als er iemand instapte krulde de chauffeur het geld wel zo in elkaar dat ik het bedrag niet kon zien. Nou Kusamba was dus absoluut geen uur rijden maar slechts 20 minuten of zo iets dus stond ik er al er vroeg te gluren hoe eea er werkte. Natuurlijk probeerde stuurmans mijn een vette poot uit te draaien dus dat was weer een gekijf tegen elkaar en dat al zo vroeg in de ochtend! Hij vroeg 10.000 dat is ong 1 euro maar met 30 cent moest hij het doen! Dat is een normale prijs! Om 08.00 uur zou er een ferry gaan naar een ander eilend dus twijfelde ik hoe ik dit zou oplossen. Die ferry werd eerst nog volgepakt met een giga hoeveelheid spullen voor het eiland en vertrok pas om 09.30 uur. Mijn ferry zou om 10.00 uur vertrekken. Eens geinformeerd bij de ticketbalie en ja hoor daaar gaan we weer...Ik zou 3 kaarjtes moeten kopen??? Hoezo corruptie en voor 300.000 (30 euro) mee kunnen. Ik maar weer omgedraaid en hier en daar eens gevraagd. Natuurlijk liep het mannetje achter mij aan want die voelde vast nattigheid dat hij de zaak bedonderde. Uiteindelijk kwam ik bij de kapitein uit en hoefde ik absoluut geen kaartje bij de ticket balie te kopen maar op de boot en dat is hooguit 50.000 dus 5 euro. De verkoper probeerde mij nog af te poeieren dat er geen ferry meer ging die was al weg bla bla nou mooi niet ik was die ochtend de allereerste klant ha ha ha.
Met de blauwe boot zouden we gaan 1 jongen en ik. Dus ik braaf als een hond wachtten en de blauwe boot in de gaten houden. Er werd een andere boot volgestouwd met cement wat met 2 zakken te gelijk op de rug door mannen aan boord werd gebracht lopend over stenen en door het water. En stapels dakpannen ook op de schouder en over een lange afstande in de boot gebracht. Er was zoveel te zien dat ik het gevoel had in een live film te zitten. De tijd vloog voorbij en ik heb mij geen moment verveeld. Maar opeens om 11.00 uur werd ik opgehaald en ging dus deze boot vol met bouw materielen naar Nusa Lembogan. Zit ik dus de hele tijd de verkeerde boot in de gaten te houden. Met een lekkere snelheid tuften we naar het eiland, heerlijk op het dak in de zon en in de wind het echte Zwitsergevoel wat wil ik nog meer. Na verloop van tijd zie ik zelfs dolfijnen naast de boot dus die trip hoe ik ook niet meer te boeken! Na 1,5 uur komen we aan op Nusa Lembogan aan, ik heb geen idee hoe het er is of hoe het eruit ziet het enige wat ik heb gedaan is extra gepind en dat was maar goed ook want geld is er niet te pinnnen! Verder een geweldig eiland zonder auto's best groot en super leuk net even anders dan GOA in India maar helemaal geweldig en nu het buiten het seizoen is is het er niet zo druk. Mijn rugzak werd alvast op het strand gegooid en hup er was er al een mee op pad. Hij wist een uitstekende plek voor weinig een ander had zelf nog een goedkopere kamer aan het strand voor nog minder, maar roepen hielp niet Bob Marley was er als een speer vandoor met mijn rugzak en ik er achteraan. Bij het huisje aangekomen wat gepingeld zoals altijd en voor een prikje zat ik weer super. Toch wel weer makkelijk zo snelle Bob Marley ha ha ha. OP dit droom eiland heb ik s'morgens veel gewandeld en zo'n beetje alles wel gezien wat er te zien is. Men had er veel respect voor dat ik overal naar toe liep want tja hier doet ook iedereen alles met de scooter! Veel gesnorkeld en gezwommen, en overal op kleine terrasjes verse vruchtensappen gedronken heerlijk. Ik weet niet wat er met de dagen gebeurt maar ze vliegen voorbij. Vandaag met de slowboot vertrokken naar Sanur, snik snik ik had nog wel 2 weken op Nusa Lembogan kunnen verblijven wat is het daar heerlijk!! In Sanur ben ik maar niet gebleven ik kreeg een beetje het idee dat het een klein Kuta voor bejaarden is (soory voor die gene die dez leeftijd al hebben ha ha ha). Ik zit nu weer in Denpaser want morgen vlieg ik alvast naar Jakarta en kom daar na een uur vliegen om 16.00 uur aan. Ik heb dan nog een dag en nacht in Jakarta om s'nachts te vertrekken. Dus volgens mij is alles redelijk ingecalculeerd. Hier hoor je weinig van de waterramp in Jakarta en als ik wel wat zie op TV kan niemand mij iets vertellen. Het is nu al een week bloed warm en eindelijk zijn al mijn kleren weer droog. In Denpasar zit ik ergens in een vage achterbuurt met enorm veel hotels maar waarom die nu net hier zitten ver van het centrum weet ik ook nog niet. Men kijkt wel wat vreemd dat hier een eenzame blanke rondloopt dus je vult hem maar in....man in de hotelkamer natuurlijk. Ik krijg weer de vreemdste aanbiedingen of ik nog een massage op mijn kamer nodig heb, enz. Maart die opmerkingen duren maar kort want de meesten spreken verder niet zo goed Engels. Ik ben met een Bemo naar het centrum geweest en daar weer mijn ogen uitgekeken naar van alles en nog wat. Ik heb wel het idee als je 1x made in China zegt dat de halve wereld hier instort want er wordt ook enorm veel meuk aangeboden, ik vraag mij dan af wat je er mee moet. En verder enorm veel T'shirts met de meest leuke en grappige prints, en enorm veel stoffen zijn hier te koop. En natuurlijk alle warongs (eetstalletjes met heel veel lekkers) . Ik kan dus nog niet voorstellen dat ik al zo snel weer terug ben en ik heb totaal geen zin om naar huis te gaan. De knop moet weer om dat ik zelf moet koken en niet meer even langs de straat kan lopen om wet lekkers uit te zoeken. Wat moet dit voor de Indo's een enorm gemis zijn. Ik kan mij hier in Indonesie nog wel een lange tijd vermaken en wetende dat ik binnen 2 dagen al thuis ben word ik daar niet zo blij van. Dit land is zo groot dat ik maar een heel klein deel heb gezien, en als ik dat vergelijk met anderen heb ik zelfs al heel veel gezien. Want veel mensen komen hier om te duiken of te surfen of zoals in Kuta te zuipen en te (vr)eten. Nou mensen tot heel gauw en dan zal ik zo snel mogelijk wat foto's plaatsen. Groeten uit een heeel warm Denpasar.

  • 22 Januari 2013 - 13:36

    Ellen:

    Het is inmiddels niet zo koud meer en als jij terugkomt dan zitten de temperaturen iets boven 0 dus dan is de overgang dit jaar niet zo groot. Ook al wil jij niet terug, ik vind het wel leuk dat je weer thuiskomt en er zullen er wel meer zijn die blij zijn met je thuiskomst. Je zal op een verlaten strandje al wel veel nagedacht hebben over de volgende stap in je leven.
    Tot gauw. Geniet ze nog even.

  • 22 Januari 2013 - 14:23

    Flip :

    weer erg moo, ben er jaloers op .. maar trek maar warme kleren aan er is zeer koud weer op komst . de komende dagen min 10 tot min 15 en kan nog kouder worden . ik zie je wel weer in ons koude landje .
    gr ut warnsveld van een oude man

  • 22 Januari 2013 - 14:29

    Annie - Kapperallee:

    Ha Janet jij snik, snik, snik en ik hoi, hoi, hoi jij naar een paar graden onder nul en ik naar 29 er boven ja zo af en toe verschil moet er zijn . Jij hebt de jouwe vakantie dagen zowat gehad ik krijg ze nu hopelijk, maar dat je het moeilijk vindt om terug tegaan geloof ik graag. Zeg een goede vlucht terug we zien elkaar in febr, enne hier zul je toch echt weer moeten fietsen na al die scoter mannetjes zelf weer op pad succes.
    groetjes en een kus.ma

  • 22 Januari 2013 - 15:56

    Peter:

    Hey Janet.Ja daar kan ik helemaal in komen dat je niet terug wilt (zou ik ook hebben met dit weer).Maar moet eerlijk bekennen dat ik wel blij ben dat je terug komt tis zoooooo stil hiero .Nou succes met de terug reis en hoop dat ze daaro in Jakarta ook watervliegtuigen hebben.Zoniet tja dan nog maar 2 weken pakken.Have fun de laatste vakantie dagen en tot ......
    Gtz Peet

  • 22 Januari 2013 - 18:31

    Harry En Alet:

    het is maar goed dat je snel weer komt anders zou je hier de winter nog mislopen haha tot gauw doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 218196

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: