CUBA SALSA, SIGAREN EN RUM - Reisverslag uit Eefde, Nederland van Janet Hogt - WaarBenJij.nu CUBA SALSA, SIGAREN EN RUM - Reisverslag uit Eefde, Nederland van Janet Hogt - WaarBenJij.nu

CUBA SALSA, SIGAREN EN RUM

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Janet

12 Oktober 2013 | Nederland, Eefde

DE VOORPRET

Het aftellen is nu echt begonnen. Het visa papiertje zit inmiddels in mijn paspoort. Ik heb er een reisje naar Rotterdam aangewaagd en in het Engelse gebouw naast het station kon ik in een heel klein kanoortje, dee ambassade, wachten op het papiertje. Het was erop het moment dat ik er zat wel super gezellig alsof je in iemands huiskamer zat te wachten. Éen stel enthousiaste stevige dames met enorm lang haar (werkelijk waar tot aan de vloer) vertelden honderd uit. Ik ben in dat halfuurtje een stuk wijzer geworden over het land wat ik wil gaan bezoeken. Het blijf natuurlijk altijd tot op het moment dat je het visa daadwerkelijk krijgt spannend of je het land mag bezoeken. Vooral als je zoals mij de vliegticket al in huis hebt. Alles is nu geregeld, een Engelstalige brief van de zorgverzekeraar, visa, vliegticket, paspoort liggen al te wachten om ingepakt te worden. Ook heb ik de nodige weggeefkleding al klaargelegd. Dat geeft ruimte in mijn kledingkast en ik hoef straks ook niet meer alles mee naar huis te zeulen en er zijn hopenlijk weer wat mensen blij met de gifts. Nu is het nog even spannend of voor mijn vertrek de nieuwe Loneley Planet uitkomt dat zou wel erg fijn zijn. Voor wie dit reisboek niet kent het de DE reisbijbel voor backpackers waarin alles te vinden is, van verblijfplaatsen en kosten tot vertrektijden van het openbaarvervoer, en alles wat je je maar zo ongeveer kunt bedenken. Ik kreeg van de dames bij de ambassade te horen dat het openbaarvervoer echt wel te doen is dus ik blijf maar vasthouden dat dit klopt want de verhalen die ik erover krijg te horen verschillen nogal. Verassingen tijdens een reis moeten er zijn, zo'n voorgekauwd´pakket is niets voor mij. Ik wil ook een beetje afzien, tegenslag en spanning meemaken, dat hoort naar mijn beleving wel een beetje bij het reizien. En ik maak elk jaar wel weer iets mee dat vraagt om goed te kunnen relativeren en inproviseren dus letterlijk en figuurlijk grensverleggend bezig zijn. Nu is het alleen nog een kwestie van nachtjes slapen en mijn rugzak inpakken maar eigenlijk ben ik er nu alwel klaar voor vooral nu het echte herfstweer zich aankondigd in Nederladn

  • 12 Oktober 2013 - 14:53

    Alet:

    Dat klinkt allemaal weer heel goed. Mooi land. Wordt vast een fantastische reis. Het was ons favoriete reisland.
    We hadden nu eigenlijk een reisverslag verwacht van het weekend Denemarken :-)
    Hoe was het? en hoe is het met Anders?
    Groetjes Harry en Alet

  • 13 Oktober 2013 - 15:58

    Annie - Kapperallee:

    Nog even en dan weer op naar de volgende trip vol avonturen.
    Ik verheug me nu al op de spannende verhalen.
    Enne vergeet de Havanna voor Bennie niet.
    groetjes Annie

  • 01 November 2013 - 11:52

    Annie:


    over 10 dagen zit je al in het vliegtuig fijn toch leef met je mee.
    je ma

  • 10 November 2013 - 18:55

    Michael:

    Nog een dag en dan vlieg je lekker naar de zon toe geniet ervan lieverd ,en maak er een groot avontuur van xxx

  • 11 November 2013 - 12:11

    Annie - Kapperallee:

    Janet van af 71 een heel fijne vakantie in Cuba, geniet er van .
    En een goede vlucht morgen.
    je moeder

  • 19 November 2013 - 15:46

    Janet Ter Hogt:

    Ha die Harry en Alet, Aangezien ik niet zoveel gedaan heb in Denemarken vond ik het niet nodig om een verslag te typen over een film op TV of het lekkere eten met de IJslanders. Anders kon niet zoveel dus ik mocht mee boodschappen doen ha ha ha. Ik ga nu mijn best doen of af en toe wel weer te schrijven

  • 19 November 2013 - 15:47

    Janet Ter Hogt:

    Uitkijken naar de reis duurt vaak langer dan er zijn want de vliegt de tijd voorbij. Groeten allemaal

  • 25 Augustus 2019 - 22:05

    Arthur Van Rooijen :

    Grappig om te lezen was gister in de buurt van de smederij ff langs gereden had er goede herinneringen aan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Backpacken door Indonesie

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 940
Totaal aantal bezoekers 218263

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 07 Januari 2018

Bangladesh Het land van de Bengalen

27 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Geariveerd in Kandy

05 December 2016 - 30 December 2016

Een bezoek aan de parel van West Afrika

18 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Olá Ibiza

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Arembol

14 December 2015 - 02 Januari 2016

Beach trip Goa

19 Augustus 2014 - 16 September 2014

Thailand land van de glimlach

10 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Wat Albanie daar gaat toch niemand naar toe?

09 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, sigaren en rum

11 November 2013 - 21 December 2013

Cuba eiland van salsa, rum, sigaren en zon

14 December 2012 - 25 Januari 2013

Indonesie land van 1000 eilanden

13 December 2011 - 22 Januari 2012

Backpacken door Sri Lanka

18 April 2011 - 02 Mei 2011

Vrienden bezoek Israel

18 April 2011 - 02 Mei 2011

reisvrienden bezoeken in Israel

18 September 2010 - 04 Januari 2011

Backpacken in Zuid Afrika

08 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reisdagboek online

Landen bezocht: